• Isetta

"Broskhål" i örat - vågar man?

Jag har länge velat göra hål långt uppe i ena örat, alltså i brosket. Tycker det är så snyggt men tvekar eftersom endel säger att det är svårt att få det att läka och att det kan leda till hemska inflammationer osv.
    Nån med erfarenhet? Har det gått bra eller inte?

• Svar på tråden "Broskhål" i örat - vågar man?
  • Vanillie

jag har oxå hört att det läker lite långsammare i brosket. Har själv aldrig gjort där uppe men känner många som har och dom har inte haft mer bekymmer med det övre hålet än dom i örsnibben!

Det är nog bara att göra det!

• Fru T

det är ju som med allt annat - för vissa går det bra för andra inte...

Jag tog hål där som 16åring, det läkte aldrig å efter ett halvår eller längre så hade det blivit en så stor infektion (trots noga tvättning osv) så dom fick skära ut smycket på vårdcentralen... har fortfarande en liten bula där det satt... 12 år senare....

Åh vad jag längtar
  • rosyposy
    Fru T skrev 2009-01-05 14:32:27 följande:
    det är ju som med allt annat - för vissa går det bra för andra inte...Jag tog hål där som 16åring, det läkte aldrig å efter ett halvår eller längre så hade det blivit en så stor infektion (trots noga tvättning osv) så dom fick skära ut smycket på vårdcentralen... har fortfarande en liten bula där det satt... 12 år senare....
    Det där händer ju även med hål i örsnibben... Så som du säger, det är som med allt annat; för en del funkar det och för andra inte.
    Jag hade själv ett hål där, hade aldrig några problem men efter att jag tog ut smycket så blev det som en broskkula som, 15 år senare, fortfarande är kvar.
  • Isetta

Hjälp! SKÄRA ut smycket! Låter hemskt!
    Nån mer?

• Miss Lau
    Fru T skrev 2009-01-05 14:32:27 följande:
    det är ju som med allt annat - för vissa går det bra för andra inte...Jag tog hål där som 16åring, det läkte aldrig å efter ett halvår eller längre så hade det blivit en så stor infektion (trots noga tvättning osv) så dom fick skära ut smycket på vårdcentralen... har fortfarande en liten bula där det satt... 12 år senare....
    Jag behöver inte skriva något eget för precis samma sak hände mig. Nu är det 18 år sedan och en liten bula finns kvar. Däremot har jag aldrig haft problem med hålen jag har på örats mjuka delar.
  • Nathalie009

undrar okcså, jag vill ta hål där det sitter brosk, vet inte vad det heter, men inte uppe i örat utan den där pluppen som sticker ut?

• Isetta

Nathalie09
    Ja där tycker jag också det är jättesnyggt! Men kanske ännu läskigare???!

• rosyposy

Nathalie009 skrev 2009-01-05 14:43:38 följande:

undrar okcså, jag vill ta hål där det sitter brosk, vet inte vad det heter, men inte uppe i örat utan den där pluppen som sticker ut?
    Tragus heter det.
    Min polare, som har piercat ALLT man kan pierca, sa att det var den som gjorde mest ont att göra. Snyggt är det dock.
  • Nathalie009
    Isetta skrev 2009-01-05 14:45:14 följande:
    Nathalie09 Ja där tycker jag också det är jättesnyggt! Men kanske ännu läskigare???!
    ja, med en liten glittrig "diamant"sten, skitsnyggt är det!
Svar på tråden "Broskhål" i örat - vågar man?