Ekbänkskiva?
Vi håller på att planera nytt kök, men vi har fastnat lite. Hur är det att ha en massiv ekskiva och inte ha någon avrinningsdel på diskhon? Får bänken fula märken?
Tips och idéer mottages tacksamt :)
Vi håller på att planera nytt kök, men vi har fastnat lite. Hur är det att ha en massiv ekskiva och inte ha någon avrinningsdel på diskhon? Får bänken fula märken?
Tips och idéer mottages tacksamt :)
Vi har massiv ek, men jag tror att en avrinningsyta är ett måste om inte skivan ska bli ful. Vill ni inte ha en som sitter fast så titta efter nåt ni kan plocka fram/undan vid behov.
Mannen har fastnat för en ho som inte har avrinningsyta och jag är skeptisk :) men kan man hitta nåt bra att ställa det som måste diskas på så är ju det en lösning.
Hur blir det när man skär grönsaker m.m. som brukar vara lite blött?
Bara man är noga med att torka så fort man är klar så är det ingen fara. Lite väta tål den. Man ska tänka på att olja in den ordentligt med jämna mellanrum bara.
Vi har en skiva i ek, och den är inte så fin efter två år, trots att vi torkar av den HELA tiden och slipar och oljar in ofta. :)
Alternativt skaffa bänkskiva i eklaminat så funkar det nog. Eller skaffa den där avrinningsytan som är kanonbra! Det hade vi när vi bodde i lgh. Visserligen körsbärsbänkskiva, men den var kanonfin efter sex år
Nej, den blir fläckig som fan. Avrinningsyta är ett måste och den kommer ändå kräva massor med underhåll för att hållas snygg.
Jag har varit på massor med kökskonsultationer och ingen rekommenderar träskivor pga detta. Snyggt men jobiigt att hålla den så.