• CherieSandie

Fråga om Nestle välling!

En fråga om Nestles milda havre välling från 6 månader.

Kollade på Nestles hemsida och hittade drickfärdig mild havrevälling men är den samma som god natt mild havrevälling?

Man borde ju kunna ge den på dagtid också...blir knäpp på allt som man läser.

Hur har ni gjort? Är det samma välling som den drickfärdiga milda havrevällingen?

• Svar på tråden Fråga om Nestle välling!
  • peopappa

Det är samma välling dom har bara bytat namn.. från + välling till mild havre välling till god natt välling.. Om du tittar på dom olika förpakningarna så är det exakt samma innehåll. MVH

• CherieSandie
    peopappa skrev 2009-01-05 20:50:48 följande:
    Det är samma välling dom har bara bytat namn.. från + välling till mild havre välling till god natt välling.. Om du tittar på dom olika förpakningarna så är det exakt samma innehåll. MVH
    Hej.

Jag kikade på det när jag var i centrum. Den enda skillnaden var att den milda havrevällingen innehöll klorid (tror jag att det var) och det innehöll inte God natt mild havrevälling.
  • peopappa
    Svar på #2
    Jag hoppas du läste fel:) För innehåller den klorid så hade jag inte köpt det:)
    Jag har varit i kontakt med nestle och enligt dom ska det inte vara nån skillnad.. vi använder god natt vällingen till vår son.
  • CherieSandie
    http://www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/products/product_detail.htm?stage=2&r=131&pci=1

Kolla den här länken och läs innehållet.

Nu läste jag även på God natt mild havrevälling 5L, 20L och 30L att den innehåller klorid, men tetrapacket på 200 ml innehåller inte klorid.

Hmm...känns lite lustigt.

Men tack i allafall....jag köper Nestle trots allt eftersom att den fungerar bäst på henne.
    peopappa skrev 2009-01-06 10:34:38 följande:
    Svar på #2Jag hoppas du läste fel:) För innehåller den klorid så hade jag inte köpt det:)Jag har varit i kontakt med nestle och enligt dom ska det inte vara nån skillnad.. vi använder god natt vällingen till vår son.
  • peopappa
    Svar på #4
    Ja du har helt rätt.. lite skumt. Men vi kommer i allafall fortsätta att använda god natt vällingen.
    Fortsätt du oxå använda det... vi försökte med semper en gång, men det spydde han ut efter att ha skrickit i en halvtimme.
  • TipTop86

Klorid är INTE farligt utan viktigt!

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • TipTop86

Eller ja, kanske inte jätte viktigt beror på hur man definierar viktigt =).. Dock så finns det i kroppen på alla å så finns det i vanligt bordsalt t.ex. och kroppen behöver det för att göra magsyra och hålla elektrolyt-och vätskebalansen i kroppen.. Är inte så stor risk att man får brist av det dock men vad jag menade var att det kvittar om det finns klorid i vällingen eftersom det inte är farligt..

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
Svar på tråden Fråga om Nestle välling!