• Svärdlilja

Vad tycker ni om er STOKKE Tripp trapp ???

Ni som har en tripp trapp vad tycker ni egentligen om den??

Vi har tänkt att eventuellt köpa en till vår tvååring som numera vägrar att sitta i sin IKEAbabymatstol...

Hur är det, sitter de bra i den, finns inge sele till, eller vad kostar den i sådana fall?

VAdhar ni betalat för er stol??

• Svar på tråden Vad tycker ni om er STOKKE Tripp trapp ???
  • Mammatilltvåprinsar

Den är kanon! De kan ha den superlänge och den är stabil. Sonen har alltid suttit bra i den, sen han var fyra månader, i början med ryggplatta och dynor. Den är ju ganska dyr och bygel, ryggplatta, dynor och sele får man köpa till. Tror det landade på runt 2300 för vår. Men han kan ha den tills kan sitter bekvämt på en vanlig stol och så är den snygg så det får det vara värt:)

• Lilla Linnéa

Vi har Tripp trapp till båda barnen och vi är supernöjda! Det är en rejäl och framför allt säker barnstol där både sitsbräda och fotstöd kan justeras i höjdled och i djupled, vilket gör att barnet sitter säkert och bekvämt i takt med att det växer.
    Vi har köp båda begagnade. Man kan hitta stolar i mkt fint skick på annonser! De blir inte slitna direkt.
    Sele går att köpa till. På denna sida kan du se vilka tillbehör som finns. www.1klass.se/E-handel/

• Senap

Jag tycker den är kanon. Sonen älskar den.
    Han fick den också i 2-årsåldern och vi köpte bara stolen.

My sugar is raw
  • Sara Li

Vi är nöjda. Dottern har suttit i den sedan hon var 5-6 månader gammal. Jag ser ingen anledning till att först ha en annan stol och sedan skaffa Tripp Trapp. Det är att kasta pengarna i sjön. Tripp Trapp fungerar alldeles utmärkt som förstastol.

• Freiya

våra ungar har varsin, de är jättestadiga och snygga, och dotter sitter jättebra på den. hon har haft den sen hon va 6 månader. vi hade aldrig nån insats till, använde ikeas uppblåsbara istället. selen kostar typ 500 så det hade vi en barnvagnssele istället. funkade också jättebra.
    nu använder dottern den som stege också när hon ska "hjälpa" mej att diska och sådär.

• Senap
    Sara Li skrev 2009-01-05 21:14:58 följande:
    Vi är nöjda. Dottern har suttit i den sedan hon var 5-6 månader gammal. Jag ser ingen anledning till att först ha en annan stol och sedan skaffa Tripp Trapp. Det är att kasta pengarna i sjön. Tripp Trapp fungerar alldeles utmärkt som förstastol.
    Njae - Antilop duger fint första åren och den kostar 99 mot tripp trappens babyseat för 400:-
    Jag får det till 300:- i handen
    My sugar is raw
  • Nynne

Vår dotter har också haft sin sen hon kunnat sitta helt själv. IKEA-stolen använde vi när vi behövde bygel för att hon inte skulle falla ur, kanske till 9-10 månaders ålder och sen har den mest stått och skräpat faktiskt. Vi har ingen bygel till vår, som varit min gamla och som jag suttit på hela min uppväxt då vårt matbord varit högre än standard. Den är sliten men ack så praktisk!

När det kommer en ny bebis kommer det in en ny (begagnad?) tripp trapp i vårt hus!

• Freiya

"LÄS DETTA:
    För att kunna köpa denna produkt måste du läsa igenom en instruktion och svara rätt på ett par frågor om produkten.
    Detta test måste bli helt korrekt innan du kan lägga stolen i varukorgen."

men va sjutton betyder det här?! ska man göra nåt slags lämplighetstest för att få köpa stolen? haha

• modestyclara

Jag tycker enda nackdelen med tripp trapp (förutom priset) är att de är lite stora och klumpiga. Vi har bytt ut dem mot IKEAs stol Agam som är en lite högre pinnstol. Min två-åring har suttit på Agam sedan han var 1,5 år och aldrig trillat ner. Dock behöver han hjälp upp och ner.

• trädgårdstjejen

Vi har en tripp-trapp och tycker den är bra. Skulle dock aldrig betala nypriset för dem, tycker att det är för dyrt. Vi köpte vår begagnad.

• lilla nyllet

Vi köpte vår på blocket och är supernöjda. Vår dotter är en riktig klätterapa och tar sig snabbt ur de flesta andra stolar, men denna sitter hon bra i pga möjligheten att flytta sitsen (hon är en LITEN tjej). En nackdel är att tygdynan blir KLADDIG (hade varit bättre med en avtorkbar som vissa stolar har).

• Annanym

Köpte för 200 på blocket.se och var inte så nöjd medan sedan han var ett ungefär har det funkat hur bra som helst med tripp trapp. Det enda är att jag inte tycker den är så lätt att göra ren. Mycket vrår som är svåra att komma in i, till skillnad från Antilop.

• Svärdlilja

Vi hade tänkt köpa Agam, men sedan när vi tittade på den kändes sittytan så liten så jag är rädd att hon skall ramla ner...

• modestyclara

Annanym skrev 2009-01-05 21:59:21 följande:

Köpte för 200 på blocket.se och var inte så nöjd medan sedan han var ett ungefär har det funkat hur bra som helst med tripp trapp. Det enda är att jag inte tycker den är så lätt att göra ren. Mycket vrår som är svåra att komma in i, till skillnad från Antilop.
    [/citat]

Håller med om att den är svår att göra rent, ännu värre om denär lite sliten i lacken
    Svärdlilja skrev 2009-01-05 22:00:51 följande:
    Vi hade tänkt köpa Agam, men sedan när vi tittade på den kändes sittytan så liten så jag är rädd att hon skall ramla ner...
    Det oroade vi oss också för men det har gått jättebra.
  • Annanym

Hm. EGentligen skulle det stå: "...inte så nöjd medan sonen var riktigt liten, men sedan..."

Annanym skrev 2009-01-05 21:59:21 följande:
  • 19Maria80

Sonen fick sin när han fyllde ett år, i början använde vi bygeln och ryggplattan. Men nu när han är 18 månader har vi tagit bort dessa och han klättrar obehindrat upp och ner själv ur stolen - jättesmidigt! Plus att även en vuxen kan sitta på den (inte en hel måltid), men den funkar bra som extrapall i köket om man bara behöver sitta en liten stund.

Jag tycker att den är helt fantastisk, det enda minuset är som nån skrev här ovan att den är lite jobbig att rengöra. Iaf när man har bygeln på. Nu är det mycket lättare sen vi tog bort den.

• Tigerwoman

Vi sålde vår. Den var alldeles för klumpig och den där töntiga dynan ser visserligen jättefin ut på bild men blir ju jättesmutsig och äcklig och är helt enkelt bara jätte-onödig. Den kändes dessutom ofräsch i övrigt, det är jättesvårt att hålla den ren i alla små vrån och vinklar den har. Tog upp min Antilop igen (som man kan torka av ordentligt!) och sedan övergick vi till den där IKEA-stolen som ser ut som en hög pinn-stol (minns inte vad den heter) i svart som jag tycker är tusen gånger snyggare en klump-foten Tripp Trapp.

• bubele

Ot kanske men nån som har målat om sin tripp trapp? har också en beg som är sliten i lacken och vill måla den i annan färg+lacka om, men då måste man ju har en "hård" färg och lack eftersom den skall tåla att man byter plats på sitsen. Man kanske måste lämna in den annars?

• mancora

Vi ska få en tripptrapp i present och så ska vi få en begagnad babybygel av min svägerska. Tyvärr är det endast bygeln dvs det finns ingen ryggstödsplatta. Hur gammal ungefär ska babyn vara när man kan använda stolen med endast bygeln (dvs utan ryggstödsplattan), tror ni? Vår son är just nu 5 månader, smal och dålig på att sitta..... (funderar att köpa en IKEA-stol under mellantiden)

Svar på tråden Vad tycker ni om er STOKKE Tripp trapp ???