• Anonym (undrande!)

Hjälp, mitt hår har plötsligt blivit rakt?!

Jag har nästan altid haft självfall i mitt hår, nästintill lockigt men ändå inte riktigt. Självfallet/lockarna har synts mest när jag haft något kortare/uppklippt hår, och blivit rakare ju längre håret är.
    Men nu tycker jag att det är EXTREMT rakt, rakare hår har jag nog aldrig haft och jag undrar hur det kan komma sig?!
    Nu har jag även klippt håret en bit för bara ett kort tag sen, men fortfarande lika rakt...Är inte van vid att se mig själv sån
    Enda kopplingen jag kan se från i höstas är att jag använt ett schampoo + balsam med Anti-frizz effekt, skulle det kunna ha med saken att göra? Själv har jag ingen aning...

Snälla kan nån hjälpa mig? Nån som varit med om liknande?

(PS: Jag är inte gravid, äter inga mediciner och har inte någon sjukdom. Lägger till detta då jag vet att det är faktorer som kan spela in DS.)

• Svar på tråden Hjälp, mitt hår har plötsligt blivit rakt?!
  • Anonym (undrande!)

ingen som...?

• Juliana82

Själv skulle jag göra vad som helst för rakt hår... vad hette schampot o balsamet du använde???

• Anonym (syfilis)

Har hört att syfilis kan yttra sig på detta sätt. Har du kollat upp det redan?

• Anonym (undrande!)

Anonym (syfilis) skrev 2009-01-06 16:50:22 följande:

Har hört att syfilis kan yttra sig på detta sätt. Har du kollat upp det redan?
    Vad?!! Syfilis??!!!
  • Anonym (syfilis)

nä. skojade bara.

• MissOsbourne

*hahaha* Inte luras...=)

• Anonym (undrande!)

Anonym (syfilis) skrev 2009-01-06 17:16:16 följande:

nä. skojade bara.
    :-O Sånt är inte att skoja om *fortf. skakis*
  • Anonym (guldlock)

Jag undrar också: vilket schampo har du använt??!!

För att svara på din fråga så har jag ingen aning, det jag kan tänka mig är hormonella förändringar som påverkar. När jag var liten hade jag rakt hår men nuförtiden har jag vågigt/lockigt hår som jag bara hatar då det lever sitt eget liv.

• Ville Mor

Mitt hår har blivit vågit istället. Ska vi byta? 

Skämt åsido. Var och klippte mig ganska nyligen och pratade med min frisör om detta. Hon sa att man byter hårtyp var 10-12 år. Kanske kan vara det som hänt. Sen om det stämmer är ju en annan sak.

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • Anonym (undrande!)

Anonym (guldlock) skrev 2009-01-06 19:56:46 följande:

Jag undrar också: vilket schampo har du använt??!!För att svara på din fråga så har jag ingen aning, det jag kan tänka mig är hormonella förändringar som påverkar. När jag var liten hade jag rakt hår men nuförtiden har jag vågigt/lockigt hår som jag bara hatar då det lever sitt eget liv.
    [/citat]
    Juliana82 skrev 2009-01-06 16:45:57 följande:
    [citat]
    Själv skulle jag göra vad som helst för rakt hår... vad hette schampot o balsamet du använde???
    Schampot o balsamet heter:
    Frizz-ease style-activatingdaily shampoo och daily conditioner
    John Frieda collection

Dessa finns att köpa för ca 100 spänn stycket på Åhléns.
    Lycka till med att "raka" håret!
  • Kallemero79

Ville Mor skrev 2009-01-06 20:00:02 följande:

Mitt hår har blivit vågit istället. Ska vi byta?  Skämt åsido. Var och klippte mig ganska nyligen och pratade med min frisör om detta. Hon sa att man byter hårtyp var 10-12 år. Kanske kan vara det som hänt. Sen om det stämmer är ju en annan sak.
    Byter hårtyp?! Jag fyller snart 30 å har alltid sett ut som ett gutefår... Alltid krulligt...
  • Anonym (undrande!)

Kallemero79 skrev 2009-01-07 22:16:27 följande:

Ville Mor skrev 2009-01-06 20:00:02 följande:
    Byter hårtyp?! Jag fyller snart 30 å har alltid sett ut som ett gutefår... Alltid krulligt...
    Prova med mitt förslag till schampoo o balsam
    (Har dock inga vetenskapliga belägg för min teori, heh).
Svar på tråden Hjälp, mitt hår har plötsligt blivit rakt?!