• TessanSessan

Bra frisör i Malmö?

Japp, det är nu äntligen dags att gå till frisören. Var över ett år sen nu, så det är på tiden :P
    I alla fall så letar jag efter en bra och billig frisör i Malmö. Gärna med något yngre frisörer. De brukar veta lite bättre vad man vill ha Men alla förslag är välkomna!
    Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Bra frisör i Malmö?
  • morrietta

billigt är det inte men gå till sheida på larson o lange på södertull.
    hon är den bästa jag varit hos och är värd slantarna.typ 500 spänn

• TessanSessan

morrietta skrev 2009-01-05 21:53:26 följande:

billigt är det inte men gå till sheida på larson o lange på södertull. hon är den bästa jag varit hos och är värd slantarna.typ 500 spänn
    Tack för svaret =) Får fundera på det, var dock inne på att betala runt 300, men de kanske inte går att få nån bra till det priset.
  • susannemalmö

Sara på Malmö brush, ligger på tegelgårdsgatan. Hon tar 1000 för klippning och slingor så bara klippning borde ju ligga på runt 300.
    Men jag håller med, Larson och Lange är helt klart värt priset, bara stunden i massagestolen när de tvättar håret är värt det..

• TessanSessan

Tack för svaren.
    Rocketqueen: Jag har klippt mig där förr men blev så besviken Dock kanske det skulle kunna vara värt att boka tid hos Nadja. Var ju inte hon som klippte mig sist. Men är hon bra om man vill ha tips på frisyr?

• Hedebris

här är larson and langes priser:

MASTERSTYLIST 700 SEK
    Våra masterstylister har lång erfarenhet. Frisören har gått ett flertal utbildningar. Arbetar kontinuerligt med visningar, foto- och stylinguppdrag samt har stor erfarenhet av att arbeta som utbildare inom Larsson&Lange Education.

TOPSTYLIST 590 SEK
    Våra topstylister har lång erfarenhet och är välutbildade. Arbetar med visningar, foto- och stylinguppdrag.

STYLIST 550 SEK
    Våra stylister har generellt sett en något mindre bakgrund inom Larsson&Lange. Har erfarenhet av stylinguppdrag utanför salong.

TRAINEE 450 SEK
    Våra trainees är i slutfasen av sin utbildning men har stor erfarenhet av att arbeta inom Larsson&Lange.

• Hedebris

tyckte det var ganska dyrt! Själv klipper jag mig och fixar mitt hår på burlöv center. tycker att tjejerna där är jätteduktiga. och det brukar inte bli allt för dyrt

• TessanSessan
    Svar på #8
    Jag håller med, tycker också det är mycket pengar. Usch, tycker det är svårt att veta vem man ska våga lita på! Är ju lite svårt att dölja håret om man inte blir nöjd :P
  • rocketqueen

TessanSessan: Ja, Nadja är bra på att förklara vad hon tycker att man passar i och varför tycker jag. Jag tycker att det är superviktigt att förklara precis hur man vill ha det och hur man inte vill ha det, så att kommunikationen frisör och konsument emellan blir så klar som möjligt innan klippningen börjar. Jag hade "the talk" med Nadja innan hon började klippa och hon förstod verkligen hur jag ville ha frisyren efter att vi noga pratat igenom det. Tror det är viktigt att man verkligen som kund förklara hur man vill ha det och att man är uppmärksam på vad som händer under själva klippningen. Jag är supernoga med mitt hår!

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • miileo

Klipp dig hos Tina på Sven-Åkes Salong på Nobelvägen. Hon är jätteduktig. Dessutom kostar det bara 240:-.

Svar på tråden Bra frisör i Malmö?