• Alise

Denna änglaklocka...

Nu har jag fått hem min jättefina änglaklocka, kruxet är bara att jag inte förstår hur man ska ha den! Innanför eller utanför kläderna? Innanför är ju inte så snyggt om man har en tajt topp då man får en bula mitt på magen. Men utanför är ju inte så praktiskt, då klockan hänger å slänger en del... Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Denna änglaklocka...
  • LillaSkruttanGirl

Man har väl den utanpå!?! Fast det är klart.. den kan ju vara i vägen. Har inte tänkt på det. Dom jag känner har haft den utanpå. Jag vill åxå ha en änglaklocka. Var har du köpt din?

• Shyme

www.stellaris.se har änglaklockor eller bola som de också kallas..

Jag har min utanpå kläderna, har inte ens tänkt att man kan ha den innanför men skulle tro att lite av tanken går förlorad då den låter när man rör på sig. har man den innaför kläderna kanske den inte låter alls?

• OopsyDaisy

Jag har min utanför. För det är väl meningen att den ska dingla så att den låter nåt!

• Sarilo

Änglaklockan använder man utanpå kläderna så att den "gungar" när man rör sig. Då hör bebisen i magen det "plingande" ljudet. Jag köpte en i början på juli månad och har haft den runt halsen nästan varje dag. :)

• Emily72

Jag har min innanför kläderna. Har jag en tajt top så brukar jag låta den hänga just under kanten så att den lyckas låta litet.

• Maribor

Jag har min jämt (utanpå) och saknar ljudet när jag glömt ta den på mig! Har en fin "änglaring " oxå som oxå plingar -glad-!

• Maribor

Till er som funderar på att köpa: gillar ni inte att den låter så mycket så köp en mindre "boll" och kortare kedja. Själv tycker jag poängen går förlorad om man inte hör den ordentligt, men det är ju verkligen en smaksak!

• kamartina

Det låter fint men jag skulle nog känna mig som en ko om jag gick runt och pinglade... De jag sett har iaf haft den utanpå kläderna. Jag trodde förut man skulle ha den runt halsen (och hänga ner till magen) men de har haft den runt magen.. har ni andra den så också?

• Maribor

Nej runt halsen. precis som en kossa!

• Caxandra

Hejsan.
    Jag köpte min på Stellaris.
    Eller ska jag säga mina....
    Det blev två istället...
    Jag har min på redan nu så att jag själv får höra ljudet
    och gå och mysa till tanken att vår bäbis ska få höra den senare.
    Är inte gravid ännu. *s*
    Ska titta på andra klockor i veckan på Kristallrummet i Stockholm.
    Där finns det större modeller.
    www.kristallrummet.se

Jag har snöret virat tre gånger runt halsen så astt det hänger precis nedanför gropen.
    Helt okej.

Sen blir det att hänga innanför tröjan när jag är på jobbet annars hänger jag väl mig själv i någon dörr & tangentbordet kommer att fastna och följa med....
    Men när jag är ledig ska klockan svänga runt på utsidan.

/Sandra

Druidkula, Bola, Änglaklocka.
    Kärt barn har många namn.

Svar på tråden Denna änglaklocka...