Vad kan man göra av en grillad kyckling?
undrar jag...!
undrar jag...!
Rensa och ha i sallad med grönsaker och pasta, bulgur, cous cous eller liknande. Servera med sås gjord på yoghurt, vitlök och lite salt. MUMS
Precis som ovanstående säger; sallad! Med melon, sallad, majs, fetaost eller vad man nu vill ha.
Eller lite mer host mat, en kyckling gryta med paprika, lok och bacon...i brun sas serverad med potatis eller ris...Saaa got!!
Vi köpte grillad kyckling häromdagen. Gjorde sallad med grönsaker, äpple och feta ost med tzatziki till. Super gott!
Goda mackor! :) Tomat, sallad, lite majonäs, avokado (om man gillar det...)
Eller så gör man grönpepparkyckling! Bena ur kycklingen och lägg i en sås gjord på matlagningsgrädde smaksatt med 1 msk soya, 1 msk grönpeppar (krossa hela korn i handen!) och 1 msk dijonsenap. Justera med de 3 smakerna efter tycke! Lägg eventuellt i lite kycklingbuljong! Gott med ris till.
Man kan göra flygande jakob *smaskens*
tsatziki ska det stå
åh nu fick jag ju massor med tips till en god middag...tack
Café de paris
Ingredienser till en vanlig potatisgratäng
1 st grillad kyckling
Café de Paris-sås (2 påsar)
Gör en vanlig potatisgratäng efter tycke och smak. Se till så att du lämnar 1-1.5 cm till kanten på gratängformen. Gratinera den så att det är ca 15 min kvar av tiden. Ta en färdigrensad och grillad kyckling, dela den i bitar och strö över den nästan färdiga gratängen. Gör under tiden Café de Paris-såsen enligt anvisningarna på påsen, det åtgår 2 påsar till en normalstor gratäng. Häll det över hela rasket och gratinera allting tills potatisen är färdig
sjukt gott!!
elmis, det ska jag absolut prova!
ha i keldas thaisoppa, enkelt och svingott...