• lill linda 82

Vad kan man göra av en grillad kyckling?

undrar jag...!

• Svar på tråden Vad kan man göra av en grillad kyckling?
  • Dolphine

Rensa och ha i sallad med grönsaker och pasta, bulgur, cous cous eller liknande. Servera med sås gjord på yoghurt, vitlök och lite salt. MUMS

• MrsHawkins

Precis som ovanstående säger; sallad! Med melon, sallad, majs, fetaost eller vad man nu vill ha.

• luvliness

Eller lite mer host mat, en kyckling gryta med paprika, lok och bacon...i brun sas serverad med potatis eller ris...Saaa got!!

• Lilla Linnéa

Vi köpte grillad kyckling häromdagen. Gjorde sallad med grönsaker, äpple och feta ost med tzatziki till. Super gott!

• Soya

Goda mackor! :) Tomat, sallad, lite majonäs, avokado (om man gillar det...)

Eller så gör man grönpepparkyckling! Bena ur kycklingen och lägg i en sås gjord på matlagningsgrädde smaksatt med 1 msk soya, 1 msk grönpeppar (krossa hela korn i handen!) och 1 msk dijonsenap. Justera med de 3 smakerna efter tycke! Lägg eventuellt i lite kycklingbuljong! Gott med ris till.

• Magzzan

Man kan göra flygande jakob *smaskens*

• Lilla Linnéa

tsatziki ska det stå

• lill linda 82

åh nu fick jag ju massor med tips till en god middag...tack

• elims

Café de paris

Ingredienser till en vanlig potatisgratäng
    1 st grillad kyckling
    Café de Paris-sås (2 påsar)

Gör en vanlig potatisgratäng efter tycke och smak. Se till så att du lämnar 1-1.5 cm till kanten på gratängformen. Gratinera den så att det är ca 15 min kvar av tiden. Ta en färdigrensad och grillad kyckling, dela den i bitar och strö över den nästan färdiga gratängen. Gör under tiden Café de Paris-såsen enligt anvisningarna på påsen, det åtgår 2 påsar till en normalstor gratäng. Häll det över hela rasket och gratinera allting tills potatisen är färdig

sjukt gott!!

• Lilla Linnéa

elmis, det ska jag absolut prova!

• suede

ha i keldas thaisoppa, enkelt och svingott...

Svar på tråden Vad kan man göra av en grillad kyckling?