vad kostar det att byta ruta i ett fönster?
vårn fönsterruta har av okänd anledning spruckit och gått i kras på vårat fönster. Vi hyr huset så vet ngn vad det kostar? Vem ska betala? täcker hemförsäkring detta?
vårn fönsterruta har av okänd anledning spruckit och gått i kras på vårat fönster. Vi hyr huset så vet ngn vad det kostar? Vem ska betala? täcker hemförsäkring detta?
Det beror väl på hur olyckan har skett, har du medvetet dragit något i rutan så nej, vet du inte hur de har skett kan du väl dra en historia. Har för mig att självrisken brukar vara runt 1000 och uppåt kostar de mindre så tjänar du inte på att ta de via försäkringsbolaget.
Vet inte vad det kostar. Men de brukar inte vara allt för dyrt. Fönster kan lätt spricka när det är varmt eller kallt. Det blir spänningar i glaset och då kan de gå sönder. Hände så med vårat ruta i bilen en gång.
E det två glas el treglas fönster? e det bara en ruta i 2 glas så kan d gå på ca 150 kr om det är ett normal stort fönster e det tregals så har jag inte en aning faktiskt
annamaja då är min teori rätt för jag tror det gått till på det viset, det är gammla tunna fönster vet när jag putsa dom andra så trodde man dom skulle gå sönder, men detta som gått i sönder har vi inte rört så det har ju gått i sönder "själv".
det är 2 glas, fast det är det innersta som gått sönder :/ och det är nog rätt normalt stort tror ja :P
jag hoppas inte det är för dyrt vi har dt redan lite tufft så, tror egentligen det är hyresvärdarna som ska stå för det eftrsom det är dom som ska stå för reperationer av huset och vi har ju faktiskt inte orakat rutan själv, men när dom sa att dom sett den var i sönder sa dom inget om att vi kunde komma till dem med notan sen, dock är dom också rätt snåla så...