• My Lonely Heart

Har nån köpt från www.beautybay.com nångång?

Jag har kollat lite vad sån där Bare Escentuals i.d. Get Started Kit kostar på nätet. På kicks och åhlens kostar den 995kr. Jag vill inte köpa från e-bay för att man vet inte om det är fräscht.

Nu har jag hittat en sida som säljer, finns det nån här som har köpt från dem?

www.beautybay.com/cosmetics/bareescentuals/idgetstartedkitlight/

• Svar på tråden Har nån köpt från www.beautybay.com nångång?
  • Love 4 ever

Jag ahr nyss beställt ifrån den,gick bra

Är 2oo9 vårt år??
  • My Lonely Heart

Trevligt Vad beställde du? Det är ju mycket billigare att beställa på nätet än köpa i affären. Jag är bara orolig för hur säkert är det att beställa smink och parfym. Jag brukar ofta köpa kläder på nätet, men då är det från stora och pålitliga företag som H&M, ellos, LaRedoute mm.

• Love 4 ever

Mmm jag betala med mitt maestrokort märkligt nog är det enda sidan jag sett som man kan göra det på men det verkade gå bra utom att dom ännu inte dragit pengarna men kan bero på att det är röd dag idag men jag fick i allafall mail på att jag hade beställt och vad.

Jag beställde en mascara samt något till läpparna

Bare Escentuals i.d. Bare Vitamins Lip Rever Upper  hette det visst
    Är 2oo9 vårt år??
  • My Lonely Heart

Då ska jag också beställa därifrån Jag såg att parfym var också mycket billigare .

• Love 4 ever

Mmm skulle beställt en mineral veil med för min är slut men glömde narturligtvis det

har dom parfymer med? det såg jag inte får kolla igen

Är 2oo9 vårt år??
  • My Lonely Heart

min mamma brukar köpa Beyond Paradise Eau De Parfum Spray 30ml i butik och då kostar den 400-500kr, på beautybay.com kostar den 257kr!

• My Lonely Heart

finns det nån annan som har köpt från Beauty Bay?

• My Lonely Heart

Love 4 ever:

hur gick det att handla hos Beauty Bay?

Jag är riktigt irriterad... Jag handlade 27/1 och på orderbekräftelsen står det en summa, men de drog samma dag annan summa från mitt konto. De säger på BB att det beror på valuta, men om de skriver en total summa på orderbekräftelsen, så förväntar jag mig att betala den. Det gäller bara 20kr extra, men ändå! Tänk om valutan hade gått upp jätte mycket. Usch, Beauty Bay är skit!

• emmokka

Gå in och kolla på www.lookfantastic.com, de kanske oxå har det du vill ha. Vet att de säljer i.d där. Har beställt jättemycket från den sidan och är supernöjd

• My Lonely Heart

emmokka:

Tack, de hade ID på lookfanastick.com, tack.
    Jag tyckte att det var konstigt att av Beauybay.com att säga ett pris till mig och sedan dra ett annat pris från mitt konto utan mitt samtycke, inte schysst! (även om det handlade om bara 20kr. Fast kanske nästa gång det handlar om 200kr, vem vet.)

• Blume

Hur lång tid brukar det ta att få hem sina varor från beautybay? Beställde den 3:e, stod att det hade skickats nästa dag och nu är det alltså åtta dagar senare.

Står ju på hemsidan att det ska ta 5-7 dagar.

• Blume

Behöver verkligen ha mina varor senast på måndag Rynkar på näsan

• Falafel

Handlade där ganska ofta förut, men senast jag beställde (bareMinerals startkit fair) fick jag i färgen medium istället. Påpekade detta för kundtjänst och det tog allt som allt två månader från min ursprungliga order tills jag tillslut fick det jag beställt. Så nu har jag slutat handla där, inte värt risken!

• Indianica
    My Lonely Heart skrev 2009-01-30 05:06:52 följande:
    emmokka:

Tack, de hade ID på lookfanastick.com, tack.
    Jag tyckte att det var konstigt att av Beauybay.com att säga ett pris till mig och sedan dra ett annat pris från mitt konto utan mitt samtycke, inte schysst! (även om det handlade om bara 20kr. Fast kanske nästa gång det handlar om 200kr, vem vet.)
    Det där händer mig vid de flesta utländska webbshoppar. Jag trodde det var något banken korrigerade, men det är alltså butiken. Ok.

Hur som helst så älskar jag beautybay. Har iofs bara lagt en order där, men den kom på ca  en vecka (till norrland)och då hade jag valt snabbfrakt som alternativ, det kostade runt 15 SEK och man fick då en påse med testers med också, jag fick blotting papers och parfymprov samt en balsamspray på 50 ml. Helt klart värt det, då jag behövde varorna snabbt (från utlandet).

Jag beställde tre olika Bare Minerals produkter, de kostade mig 250 kr på beautybay, men i Sverige på t ex Skincity hade de kostat ca 900 kr. Och allt var i sin ordning med produkterna. Rekommenderas.

• Indianica
    My Lonely Heart skrev 2009-01-29 19:12:55 följande:
    Love 4 ever:

hur gick det att handla hos Beauty Bay?

Jag är riktigt irriterad... Jag handlade 27/1 och på orderbekräftelsen står det en summa, men de drog samma dag annan summa från mitt konto. De säger på BB att det beror på valuta, men om de skriver en total summa på orderbekräftelsen, så förväntar jag mig att betala den. Det gäller bara 20kr extra, men ändå! Tänk om valutan hade gått upp jätte mycket. Usch, Beauty Bay är skit!
    Som sagt, denna grej har hänt mig vid alla beställningar ifrån utländska webbshoppar. Oftast rör det sig bara om kanske 5-10  SEK, ingen summa att hetsa upp sig över tycker jag.

• Indianica
    Blume skrev 2013-07-11 12:16:16 följande:
    Hur lång tid brukar det ta att få hem sina varor från beautybay? Beställde den 3:e, stod att det hade skickats nästa dag och nu är det alltså åtta dagar senare.

Står ju på hemsidan att det ska ta 5-7 dagar.
    De är ju beroende av alla mellanhänder också (flyg, postbil, tull (?) post etc valde du snabbfrakt? Det kan jag annars rekommendera.
Svar på tråden Har nån köpt från www.beautybay.com nångång?