• dec2008

Öppen 3cm och hemskickad.. Någon som känner igen sig?

Haft oregelbundna värkar sen i söndags eftermiddag och varit inlagad på fl men fick åka hem igår för att dom avtog... Dom har misstänkt att jag har havandeskapsförgiftning men alla prover visade att alla värdern var bra... Är öppen 3cm och har ca 3-10min mellan värkarna... Hur länge får man vara öppen innan dom gör något åt det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 23:11
    Åkte in igen idag, visade sig att dom sd/värkarna jag haft under dom senaste 24timmarna inte har haft någon effekt alls, är fortfarande öppen 3cm och har knappt sovit sen natten mellan lör-sön... Less på detta nu! Är helt nytt för mig att behöva göra förarbetet hemma då jag har blivit igångsatt med mina andra två...

• Svar på tråden Öppen 3cm och hemskickad.. Någon som känner igen sig?
  • Mrscaro

jo då, ja blev oxå hemskickad med 3cm. Kom tillbaka efter 6tim o va då öppen 5cm o fick stanna, så de kan gå riktigt sakta, men om värkarna börjar komma oftare eller om du inte klarar av o va hemma tycker ja du ska åka in...annars e de inte så mkt du kan göra på förlossningen som du inte kan göra hemme, såhär med facit i hand så hade ja stannat några timmar till hemma.lycka till.

• malmel

Jag var öppen 3cm och fick åka hem jag fick höra att de skulle ta tid efter som de var min första.

• xenaa

jag gick öppen 2-3 cm i ca 5 dagar innan de satte igång själv.
    hade värkar som var oregebundna, de var mellan 5-10 min, kunde sträcka sig upp till 1 5min.

Det är latens fasen som var vara mest långdragen därför de skickar hem en om man är öppen mellan 1-4 cm har jag för mig.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Tidvis

Jag blev med hemskickad för att värkarna avtog när jag var öppen tre. Hade då haft värkar i 4 dagar. Värkarna började igen på vägen hem med förnyad kraft, hann hem och vända, in igen och var då öppen 8.. Så min latensfas tog lång tid, men sen gick det undan Var mitt första barn..

• emmgus

Vi tog in på patienthotell när dom ville skicka hem oss. va dock bara öppen 1 cm, sen när jag va öppen 4 kom jag in på förlossningssal

• CountryGirl 72

Har gått öppen 3 cm sen den natten till den 2/1. Pendlat ut å in på Fl. Natten mellan 4-5/1 så låg ja åter på Fl med samandragn ingar å värkar som kom oregelbundet samt att jag fick ligga kvar för att jag hade vätske brist så det blev dropp 3L skulle jag ha... *ryser* Är hemma nu igen men mår urkasst. Hoppas det snart sätter igång så att ja kan få hålla min lille kille i famnen.

• Zette

Fick med åka hem från fl och öppen 3 cm. Vi kom in kl 23 på kvällen så dom tyckte att vi skulle sova kvar och se om det kom igång igen men nej så vi kom hem i går morse igen.
    I går var det lugnt hela dagen men i morse började slemisen släppa och jag har haft lite sd/värkar nu på eftermiddagen / kvällen.

Funderar med på hur lång tid det kan ta innan det vill starta.

• Susiepie

Vi fick vara kvar vid 2 cm men vi har en bit att åka och det var  då mitt i vintern....hände inte så mkt så dog satte i gång till slut

Livet är fullt av kärlek!
  • Zette

dom frågade om jag ville bli igångsatt eftersom vi har med en bit att åka och det var -20g ute men jag ville inte till 100% så vi åkte hem.

• Josie24

Har varit öppen 3cm sen den 29dec...sååå det kan ta lång tid...=(
    Läkaren på fl sa tom att jag kunde gå tidn ut...(bf 2feb) Kul kul! Har mycket sammandragningar...dock ej så onda...men ändå!

• Mamma till två mirakel

Haft värkar nu i 36 timmar,åkte upp i natt 05.00 och var öppen 3cm men 1cm kvar av tappen... värkarna kom lite oregelbundet å var inte tillräckligt starka så jag fick åka hem igen...
    nu kommer värkarna med ca 7 min mellan så jag ska ut å gå en sväng.... provat det???

(¯`°?.¸ ღ♥Längtar så efter dig nu ,BF + 4 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Josie24

Bm sa åt mig att gå ut och gå....gör det rätt mycket, städar mycket! Men han retas väl där inne! Ska nog gå på långpromenad ikväll :)
    Nattfjärilinnan: hoppas din bebis kommer snart...läste i en annan tråd hur du har det! Håller alla tummar och tår! :)

• Emerald88

Jag var öppen 3 cm när jag kom till förlossningen. Dom skickade hem mig för att värkarna kom för oregelbundet. Några timmar senare så hade det inte hänt mycket alls, utan var fortfarande öppen 3 cm. Bm sa åt mig att gå ut och gå i en timme. En och en halv timme senare var jag inne på förlossningen igen. Värkarna fortfarande rätt oregelbundna, men öppen närmare 4 cm. Då skrevs jag äntligen in på förlossningen och blev kvar.

• Zette

TS: Jag har samma som dig på alla sätt.
    Har med blivit igångsatt alla andra gånger och skulle nu vilja att det kom igång av sig själv denna gång.
    Har med haft en del förvärkar sen vi kom hem i måndags morse men vet inte om det gjort mer värkan.

Har haft mycket förvärkar med mensvärk och rygg ont sen mitten av dec så nu börjar jag fundera på om man inte ska be dom sätta igång snart om det inte startar för jag är helt slut nu..

• Josie24

Men hur kan jag ha varit öppen 3cm i 1 1/2 vecka...jag har inte direkt tagit tagit det lugnt! =( Tappen är (i söndags) 1,5 cm och rejält uppmjukad...bebis ligger rejält nerbäddad med huvudet...

• Zette

Ja du det är inte svårt att vara. Tyvärr så kan det vara ganska vanligt att man går öppen ett tag.
    Själv fick jag veta i sön natt att jag var öppen 3 cm och sen dess lär det inte ha blivit mindre iaf.
    Önskar att man visste att efter si eller så lång tid som öppen kommer det bebis..

Svar på tråden Öppen 3cm och hemskickad.. Någon som känner igen sig?