• Fruochmamma

Reumatism hos hund - söker information

Våran 4.5 åriga Boxer har med nästan all säkerhet reumatism och jag vill läsa på lite mer om det, men hittar ingen information på internet.

Någon som kan hänvisa till en sida / bok eller kan berätta lite mer av erfarenhet?!

Tack på förhand

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Reumatism hos hund - söker information
  • Rottis77

Vet tyvärr ingen sida om just hund reumatism.

Min rottis har reumatism i alla sina 4 tassar.

• Fruochmamma
    Rottis77 skrev 2009-01-06 10:27:34 följande:
    Har ni fått diagnos hos veterinär?
    Inväntar provsvaren slutet av veckan, men efter en tids undersökning och uteslutande av borelia sa vetrinären att det nästan helt säkert var reumatism. Hur mår din rottis?
  • Rottis77
    Fruochmamma skrev 2009-01-06 15:10:07 följande:
    Inväntar provsvaren slutet av veckan, men efter en tids undersökning och uteslutande av borelia sa vetrinären att det nästan helt säkert var reumatism. Hur mår din rottis?
    Nu mår hon jätte bra, men hon får smärtlindring med morfin i och kortison och då mår hon toppen. Har tyvärr fått lägga nästan all träning på hyllan dock, för hon skiter i att hon har ont och ger 110 % på allt och har sen skit ont, så vi tränar bara lite lätt när vi går våra promenader.
  • Fruochmamma
    Rottis77 skrev 2009-01-06 19:38:55 följande:
    Nu mår hon jätte bra, men hon får smärtlindring med morfin i och kortison och då mår hon toppen. Har tyvärr fått lägga nästan all träning på hyllan dock, för hon skiter i att hon har ont och ger 110 % på allt och har sen skit ont, så vi tränar bara lite lätt när vi går våra promenader.
    Hur gammal är hon och tycker du hon påverkas av medicineringen? Ursäkta alla frågor men vill gärna samla på mig lite information!
  • Rottis77
    Fruochmamma skrev 2009-01-07 09:45:55 följande:
    Hur gammal är hon och tycker du hon påverkas av medicineringen? Ursäkta alla frågor men vill gärna samla på mig lite information!
    Fråga så mycket du vill.

Hon blir 7 år i mars och har gått på denna medicineringen i snart 2 år och det fungerar super bra, hon mår toppen och är inte på något sätt påverkad av medicinen. Det ända sättet jag märker av att hon har ont är att hon går lite försiktigare på morgonen när hon går upp, men det försvinner snabbt, och när jag ska klippa klorna, det gör förmodligen lite ont då.
Svar på tråden Reumatism hos hund - söker information