• anne h

Hur skickar man sms utan "riktig" avsändare?

En av mina döttrar har fått flera fula sms, en med avsändare "Gud", en annan med hennes döda kanins namn.

Går det att ta reda på vem som skickat dessa? Hur isf?

Hur gör man för att skicka på detta viset?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden Hur skickar man sms utan "riktig" avsändare?
  • nadja84

Jag vet inte men usch.. stackars henne

• Licens To Kiss

Man kan skicka anonymt genom nätet. Gratissms kan du googla på.

• anne h
    Himmelkropp skrev 2009-01-06 14:50:52 följande:
    Man kan skicka anonymt genom nätet. Gratissms kan du googla på.
    Kan man då välja vad det ska stå som avsändare?

Funderar på ifall jag inte ska polisanmäla detta, dottern använder ett av mina nummer som alltså inte är reggat på henne, så det måste vara någon som känner henne, vet att just hon använder det numret (har ju fyra till, alla ungarna och ja ghar varsitt, i mitt namn) och vet om kaninen.

Obehagligt är det iaf..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • nadja84
    anne h skrev 2009-01-06 14:58:50 följande:
    Kan man då välja vad det ska stå som avsändare? Funderar på ifall jag inte ska polisanmäla detta, dottern använder ett av mina nummer som alltså inte är reggat på henne, så det måste vara någon som känner henne, vet att just hon använder det numret (har ju fyra till, alla ungarna och ja ghar varsitt, i mitt namn) och vet om kaninen. Obehagligt är det iaf..
    Man kan säkert välja vem som ska stå som avsändare.
    Har hon bråkat med någon eller blivit mobbad?
    Jag tänkte ni kanske kan köra uteslutningsmetoden för att komma på vem det är.
  • Itzumo

Anmäl det..

Men det kan nog inte vara så lätt att ta reda på vem som skrivit det för de flesta sajter där man kan skicka gratis sms kräver inte att man ska ha sitt riktiga namn vid registrering..

• Licens To Kiss

jag tycker du ska anmäla. Spara preics varenda mess. På vissa internet smssajter tror kjag att man kan skicka med signatur.

anne h skrev 2009-01-06 14:58:50 följande:

Kan man då välja vad det ska stå som avsändare? Funderar på ifall jag inte ska polisanmäla detta, dottern använder ett av mina nummer som alltså inte är reggat på henne, så det måste vara någon som känner henne, vet att just hon använder det numret (har ju fyra till, alla ungarna och ja ghar varsitt, i mitt namn) och vet om kaninen. Obehagligt är det iaf..
  • nadja84

Tycker också ni ska anmäla

• Hera78

Kan ju inte säga att du inte ska anmäla till Polisen, däremot kommer de med allra största sannolikhet inte göra någonting förutom att inte inleda förundersökning... Det finns för lite att gå på när de (liksom ni) inte vet vem som är avsändare.

Sen beror det givetvis på innehållet i SMS:en och den "skada" de orsakat, men jag skulle bli förvånad ifall de inleder förundersökning. Men anmäla kan ni såklart alltid göra.

Svar på tråden Hur skickar man sms utan "riktig" avsändare?