• Viewsonic

Packmaterial/fyllnadsmaterial i form av strimlat papper alt. spån till låda

Jag håller på och googlar och tokletar efter packmaterial/fyllnadsmaterial i form av strimlat papper alt. spån till låda.

Jag har en skoluppgift som består i att göra en förpackning som 3-4 små syltburkar ska ligga i. (Förpackningsdesign). För att burkarna inte ska skramla omkring ska de ligga nerbäddade i antingen strimlat papper (efterliknar halm) alt. strimlat spån (ej kutterspån, utan tunnare som halm om det finns).

Någon som har en aning om var man köper detta?

Hittar bara bubbelplast, polystyrenpluppar och allt möjligt annat industriellt.

• Svar på tråden Packmaterial/fyllnadsmaterial i form av strimlat papper alt. spån till låda
  • Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-06 15:23:04 följande:
    Känner du ingen som har en papperstugg på sitt jobb?
    Det är en uppgift till ett litet lokalt företag som ska köpa in, helst enfärgat grönt, och lägga i lådorna. Till uppgiften hör att lägga en budget och inköpsställen.

Men man kan nämna det att hon kanske kan hämta gratis eller billigt hos ett företag som har en sån.
  • Thursday

Eller så kan man ju köpa en tugg! Finns för 169 kr på Clas Ohlsson till exempel!

• Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-06 15:26:42 följande:
    Eller så kan man ju köpa en tugg! Finns för 169 kr på Clas Ohlsson till exempel!
    Ok, det kan ju vara en idé. Men det blir en väldans massa strimlande för större volymer. Behöver mycket.
  • Thursday

Men om det är i industriella volymer så är väl kanske inte FL, erller för den delen Google, rätt ställe att leta på? Måste ju finnas grossistföretag för fyllnadsmaterial som man kan kontakta.

• Viewsonic

Hittade när jag sökte på engelska, finns här i olika färger i 4 kilos-balar:

www.shredhouse.co.uk/main.html

Alla upptänkliga färger, puh, nu kan jag göra en budget.

Dummyn (modellen) är gjort helt i vitt papper och kartong. Behöver alltså inte detta för egen räkning.

• Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-06 15:59:36 följande:
    Men om det är i industriella volymer så är väl kanske inte FL, erller för den delen Google, rätt ställe att leta på? Måste ju finnas grossistföretag för fyllnadsmaterial som man kan kontakta.
    Just det. Jag har googlat ihjäl mig. Tänkte (uppenbarligen) att det kunde finnas någon här som jobbar med detta och kunde hjälpa till?!Kan inte ringa runt. Det är ju helg idag.

Men som sagt, googlade på engelska, och hittade det då.
  • Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-06 15:59:36 följande:
    PS. Varför inte google? Det är ju där man hittar hemsidor... Som jag gjorde nu i England. Men tack ändå.
  • Thursday
    Viewsonic skrev 2009-01-06 16:02:25 följande:
    PS. Varför inte google? Det är ju där man hittar hemsidor... Som jag gjorde nu i England. Men tack ändå.Därför att jag inbillar mig att de flesta grossistföretag inte lägger ut sina kompletta produktkataloger fullständigt sökbara på Google?
  • Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-06 16:04:07 följande:
    Därför att jag inbillar mig att de flesta grossistföretag inte lägger ut sina kompletta produktkataloger fullständigt sökbara på Google?Har inga produktkataloger hemma och har inte tid att skaffa några heller. Tvärtemot vad man tror är de (katalogerna) förvånansvärt kompletta på nätet.

Jag sökte på förpackningsmaterial, packmaterial, emballage, strimlat papper o.s.v.

Söktek *en* gång på "shredded paper" och fick fram direkt.
  • Viewsonic
    Thursday skrev 2009-01-07 11:21:33 följande:
    Grymt, din google-fu är stor!
  • Viewsonic

Om någon har direkta tips på leverantörer som levererar strimlat papper eller ännu bättre: strimlat spån - hör av er. Jag ska lämna in förslag på förpackningen med rapporten inkl. inköpsbudget och inköpsställen den 15 januari. (Examinationsuppgift 15 hp.)

Svar på tråden Packmaterial/fyllnadsmaterial i form av strimlat papper alt. spån till låda