Hur förvara bröstmjölk när man ät iväg/ute?
Hur gör man om man ska ut eller nånting och måste ha med sig ett par mål med bröstmjölk? Hur förvarar man det, kan det förvaras i rumstemp?
Hur gör man om man ska ut eller nånting och måste ha med sig ett par mål med bröstmjölk? Hur förvarar man det, kan det förvaras i rumstemp?
Jag skulle ha det i termos :) Har du tillgång till spis så du kan värma så kan du ha den i kylväska :)
Vet inte om rumstemp är att rekommendera...
Varför pumpa ut det? Är väl smidigare att amma när man är ute. Rätt tempt och du slipper förvara det. OM du kan amma vill säga?
Jag frös bröstmjölk i en plastflaska och tog den direkt ur frysen med mig, ibland i kylväska med kylklamp, beroende på hur länge det var tills jag skulle använda den.
I kylväska eftersom att bröstmjölken ska förvaras kallt. Vi tar ersättning istället om vi ska någonstans där vi inte har tillgång till varmt vattenbad att värma bröstmjölken i.
Jag har alltid förvarat bröstmjölken direkt i "mjölkpaketen" som jag sen bara langat fram när min unge varit hungrig... Nu vet jag att det inte var frågan.
Två timmar har jag hört att bröstmjölk håller i rumstemp.