nån som har högskåpet som är utdragbart från IKEAs kök, hjälp!!
håller på o bygger ihop vårat kök nu, ett ikea kök.
men förstår inte hur jag ska kunna få fast luckan på skafferiet/högskåpet, alltså ett sånt högskåp med utdragbar front, o sen är det två lådor där inne också.
det är detta skåp jag menar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79834913
skruvade dit dom där fästerna/pluttarna som man sedan ska fästa luckan på, mätte utifrån dom där pappmallarna man får med, men när jag försöker kolla med skåpluckan mot själva stommen så måste fästet blivit för långt upp.. men hur ska man veta vart man ska sätta fästet/den där pluttarna?
samma med vart man ska skruva fast fästerna/pluttarna för den översta lådan.. kommer ha gjort en miljon hål i luckan innan jag är klar.
får jag bara hjälp med den nedersta så kanske man kan klicka i det där fästet på den översta lådan o sedan försöka mäta utifrån det, men kommer ju bli svårt o få ut den ut lådan för att skruvas fast..
hoppas någon här har byggt ihop ett sånt skafferi o kan hjälpa mig!!
blir så less på att det inte finns bättre beskrivningar på hur/vart alla delar ska va.. brukar inte ha några problem med ikeas möbler, o är inte det här heller, men blir såå less på att det inte kan stå att "till detta skåp ska du ha en x o en x o en x", så man vet precis.