• Olw

Vilket resebolag är bäst?

Solresor har varit vinnare flera år i rad..men jag har ingen erfarenhet.

Vår familj ska åka en vecka i sommar till Grekland tror vi.
    Allincluisive ska vi välja.

Man vill ju få ut så mycket som möjligt för pengarna...
    Det är ju en stor summa man lägger...

Vad säger ni erfarna resenärer + och minus för olika resebolag önskas

• Svar på tråden Vilket resebolag är bäst?
  • Coconut76

Vi har rest med fritidsresor, ving och always..har bara bra att säga om dessa...Kan nog inte rekommendera nån av dem mer än nån annan för det har funkat så bra med alla som sagt...:)

• Tjoflöjt

Vi åker nästan uteslutande med Apollo, eftersom dom ofta har nya resmål. Vihar alltid varit nöjda. Däremot använder vi oss aldrig av reseledaren.

• mamma me tre

vi åker oftast med ving, alltid varit nöjda!

• hotten

det mesta beror först å främst på personalen på platsen mycket mer än vilket bolag!

i normala fall är de stora arrangörerna likvärdiga.

apollo har mest anmälningar på sig å det gäller främst sista minuten resor.

• 3mamman

Ving och Fritids är bra, Apollo lite mer tveksamt, men det beror på hur bra man klarar sig själv. Vill man ha riktigt bra reseledare, kanske någon som följer med i bussen från flygplatsen etc är saker att tänka på.

• Tigggger

Vi var till Rhodos med Apollo förra sommaren.

Reseledaren var med i bussen (inte hela vägen till hotellet men delvis) i övrigt såg man inte till dem alls på hela veckan.

Men vi var iofs inte ute efter å fråga de saker heller.

Vi var helt nöjda med vår resa med apollo, inget strul alls.

En liten försening på vägen hem bara men det var ju inte apollos fel utan nåt lastningsproblem på Arlanda om jag inte minns helt fel.

• hotten

om reseledarna finns i bussen eller inte, vet man aldrig i förväg oavsett vilket bolag man åker med!

vill man ha ofta tillgång till reseledarna så bor man på ett av bolagets "egna" hotell.
    man ser inte mycket av reseledarna oavsett vilket bolag man väljer om man väljer ett hotell dit de kommer bara några dagar i veckan i typ 20 min gång...

Svar på tråden Vilket resebolag är bäst?