• Dää

LANZAROTE....... Vad är det för väder där i mars??????

Sitter o ska boka en resa. Har fastnat för Lanzarote.
    Men hur är vädret där i slutet av mars?
    Hur har semestern varit där?

Theodor 050616 o Tuva 070709
  • Svar på tråden LANZAROTE....... Vad är det för väder där i mars??????
  • Dää

..............

• Deia

Vi var där första vecka i mars förra året. Sol, kallt (ca 15 - 18 grader) och blåsigt - tyvärr Vi badade inte någon gång. Men i lä kunde det vara riktigt skönt i solen.

Om jag skulle åka tillbaka så skulle jag satsa på en restresa (d.v.s billigt!) p.g.a att vädret är allt annat än säkert.

• Dää

Jag har hittat en resa för ca 17000 totalt med alla tilllägg- transfer, mat på plan-
    Och det är all inclusive. 2 vuxna. Ett barn o ett spädbarn

• Ellinora

Rekommenderar verkligen Egypten (Hurghada) om det är ngt som kan locka??! Tänker mest på vädret, Egypten är solsäkert o skönt i mars!

• Dää

Fler tips?

• Dää
    Ellinora skrev 2009-01-06 21:25:19 följande:
    Rekommenderar verkligen Egypten (Hurghada) om det är ngt som kan locka??! Tänker mest på vädret, Egypten är solsäkert o skönt i mars!

Har kollat lite på Hurghada, tittar på alinclusive. Har hört att man lätt får dålig mage där?

Har du varit där mycket? 

Är inne på två hotell där, ser jätte fint ut-

• Ellinora

Har varit en hel del i Egypten - som turist samt genom arabiskastudier i Cairo. Är även gift med en egyptier.

Visst är det så att mga blir magsjuka i Egypten, men jag tycker absolut inte det skall hindra er. Har klarat mig från magsjuka under alla mina resor. Själv äter jag av allt, även på små hål-i-väggen-restauranger, men vill man vara lite försiktig kan man undvika kalla såser, grönsaker/sallader o glass. Min erfarenhet är dock att det inte är nga problem att äta av detta på de flesta håll i Hurghada eftersom restauranger o hotell använder flaskvatten när det gäller exempelvis sköljning av grönsaker. Flera av de större hotellen hyr även in utländska hygienfirmor som håller koll på hygienen. Samtidigt äter jag för min del hellre på små restauranger där jag beställer en viss rätt o får in den med det samma istället för att äta från en buffé som kanske stått o gottat sig i värmen i flera timmar... Man skall inte heller dricka kranvattnet utan köpa på flaska. Anser nog själv att största boven i dramat är den inhemska valutan då sedlarna är otroligt smutsiga.

Ni skulle kunna ta dricksvaccinet Dukoral mot magsjuka, ger dock endast 60% skydd. Tycker dock själv att det är värd pengarna om det är så att det kan rädda semestern. Vidare är det kanon att köpa med sig alcogel från apoteket o ha med sig. Jättebra att sprita händerna innan man äter o efter att man tagit i den inhemska valutan. Blir man trots allt sjuk finns det dunderpiller på apoteken - de är vana vid magsjuka turister! Brukar själv använda mig av Antinal - receptfri antibiotika (man skall dock inte äta för mga, de är rätt starka), men det finns mga olika.

Vilka hotell är det du har i åtanke??!
    Rekommenderar själv mer än gärna Grand Resort (med Ving). Det är ett superhotell som håller hög klass. redseahotels.com/index.php

• Dää
    Ellinora skrev 2009-01-08 21:25:55 följande:
    Har varit en hel del i Egypten - som turist samt genom arabiskastudier i Cairo. Är även gift med en egyptier. Visst är det så att mga blir magsjuka i Egypten, men jag tycker absolut inte det skall hindra er. Har klarat mig från magsjuka under alla mina resor. Själv äter jag av allt, även på små hål-i-väggen-restauranger, men vill man vara lite försiktig kan man undvika kalla såser, grönsaker/sallader o glass. Min erfarenhet är dock att det inte är nga problem att äta av detta på de flesta håll i Hurghada eftersom restauranger o hotell använder flaskvatten när det gäller exempelvis sköljning av grönsaker. Flera av de större hotellen hyr även in utländska hygienfirmor som håller koll på hygienen. Samtidigt äter jag för min del hellre på små restauranger där jag beställer en viss rätt o får in den med det samma istället för att äta från en buffé som kanske stått o gottat sig i värmen i flera timmar... Man skall inte heller dricka kranvattnet utan köpa på flaska. Anser nog själv att största boven i dramat är den inhemska valutan då sedlarna är otroligt smutsiga. Ni skulle kunna ta dricksvaccinet Dukoral mot magsjuka, ger dock endast 60% skydd. Tycker dock själv att det är värd pengarna om det är så att det kan rädda semestern. Vidare är det kanon att köpa med sig alcogel från apoteket o ha med sig. Jättebra att sprita händerna innan man äter o efter att man tagit i den inhemska valutan. Blir man trots allt sjuk finns det dunderpiller på apoteken - de är vana vid magsjuka turister! Brukar själv använda mig av Antinal - receptfri antibiotika (man skall dock inte äta för mga, de är rätt starka), men det finns mga olika. Vilka hotell är det du har i åtanke??! Rekommenderar själv mer än gärna Grand Resort (med Ving). Det är ett superhotell som håller hög klass. redseahotels.com/index.php?id=94
    Tack!
    Kul att plugga i egypten.
    Vi har tittat lite på apollo. Ska kolla in ving oxå.
    Om det blir att vi bokar ska jag köpa Dukoral.
Svar på tråden LANZAROTE....... Vad är det för väder där i mars??????