• Soffen

Vad finns att uppleva i Norge? Var kan man bo?

Jag planerar en resa till Norge till våren eller sommaren. Jag letar efter aktiviteter och trevliga förslag på boenden för både en resa med en treåring och en resa med bara vuxna som söker lite adrenalin. Finns det någon som har några tips på boenden, aktiviteter eller allmänna sevärdheter?

• Svar på tråden Vad finns att uppleva i Norge? Var kan man bo?
  • Klantus

Det vackraste stället jag vet alla kategorier är en ort som heter Lom i Norge.. Sen vidare därifrån till Geiranger. Ett besök uppe på Dalsnibba som är ett berg med utsiktsplats.. Sen trollväggen kanske..
    :)

• Yanot

Någon mer som vill tipsa? Planerar nämligen själv att åka rund lite i Norge.

• Klantus
    Yanot skrev 2009-01-21 10:27:35 följande:
    Någon mer som vill tipsa? Planerar nämligen själv att åka rund lite i Norge.
    Ska du åka med familjen eller själv? Kan va bra å veta :)
  • filiduttan

Nordnorge är jättevackert... att ta kustvägen där och åka färjor och bo på mysiga campingar. Jag gillar Saltströmmen och Bodö men då fiskar jag också :) Kanske inte skulle våga ha med en 3-åring till världens starkaste ström dock.....

• Klantus
    filiduttan skrev 2009-01-21 10:38:04 följande:
    Nordnorge är jättevackert... att ta kustvägen där och åka färjor och bo på mysiga campingar. Jag gillar Saltströmmen och Bodö men då fiskar jag också :) Kanske inte skulle våga ha med en 3-åring till världens starkaste ström dock.....
    Jag vill oxå åka dit! Fast jag fiskar inte :)
  • Balehead

Klantus skrev 2009-01-06 20:09:02 följande:

Det vackraste stället jag vet alla kategorier är en ort som heter Lom i Norge.. Sen vidare därifrån till Geiranger. Ett besök uppe på Dalsnibba som är ett berg med utsiktsplats.. Sen trollväggen kanske..:)
    ÅÅ! Jag älskar också Lom! Kan tipsa om dessa underbara hytter: www.strind-gard.no/index.php?&lang=en&lang=no

Trondheim med Nidarosdomen är inte heller dumt.
  • Klantus
    Balehead skrev 2009-01-21 15:32:08 följande:
    Klantus skrev 2009-01-06 20:09:02 följande: ÅÅ! Jag älskar också Lom! Kan tipsa om dessa underbara hytter: www.strind-gard.no/index.php?&lang=en&lang=noTrondheim med Nidarosdomen är inte heller dumt.
    Åh va fina! Fast jag är ju roktig husvagnsmänniska å det finns ju en camping "mitt i" Lom.. Otroligt mysig by och vacker kyrka.. Stenmuseum som är värt ett besök oxå..
  • Yanot

Finns det bra ställe nära Oslo området? Ja, familjen ska med, 1årig kille har vi oxo.

Svar på tråden Vad finns att uppleva i Norge? Var kan man bo?