• Videli

Huskur mot hosta???

Någon som har bra huskurer mot hosta? Finns inget som hjälper just nu och känner att jag håller på bliiii galen...

• Svar på tråden Huskur mot hosta???
  • destino

jag undrar också, är gravid så man skall helst inte använda hostmedicin

• Angels Fall First

Jag har testat ALLT! Jag hostade konstant i över tre månader i höstas (blev inlagd tillslut men det är en annan historia - innan testade jag nog allt) Honung, helst ren men eftersom det inte är gott (enligt mig) så är det gott att blanda med hett vatten och pressad citron. När jag var sjuk (hostade mycket bla) så blev jag rekomenderad av en av alla doktorer jag träffade att bara dricka ljummet, inga kalla saker alls. Samt att alltid se till att jag inte blev kall om lungor och luftrör, så halsduk eller tröjor med långa halsar var bra. Svart starkt te. Whiskey ska vara bra också. Dock obeprövat hos mig. Inte ligga ner och sova, det hjälper inte mot hostan men det dämpar hosta något Äta ingefära provade jag också, ingefära är bra mot det mesta så jag testade det också. Göra eget ingefärste är helt okej faktiskt.

Jag har inte glömt dig bara för att mitt liv ser ut som det gör just nu
  • Angels Fall First

Åhh. Hur kunde jag glömma vitlök.
    Och morötter fick jag tips om också, är tydligen slemlösande.

Jag har inte glömt dig bara för att mitt liv ser ut som det gör just nu
  • destino

tackar...
    min gammelmormor värmde strösocker och då den blev brunaktik hälde man mjölk, inte så dåligt, sött dock...

jaha så vid hosta skall man sockerbomba sig!!!

• Little Ms Chatterbox

Ett ½ glas med vatten, några stänk med citron, 1/4 krm cayennepeppar. Drick upp (svep allt) så fort det går efter att du har hällt i cayennepepparn, den blir starkare i smaken ju längre man väntar efter den blivit uppblött. Citronen är inte nödvändig för kuren. Ta efter dryck och måltid, effekten av kuren försvinner om man äter och dricker efteråt.

Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • Videli

Har egnetligen receptet, men den här gången var den trög.

Men skär upp en gul lök i klyftor och ställ nära sängen om natten. Kanon vidgar luftvägarna och gör det lättare att andas och hostar minder.

Nu har min äntligen ett sig. Men sovrummet och luktat kebabhak i några veckor nu, så nu är mannen glad när löken är borta.

Sen ska man även äta mkt choklad, finns tydligen vissa studier som visar på att det är hostdämpande. Jag märkt dock inget.

• LuMa

grynet80 skrev 2009-01-25 15:56:57 följande:

Dricka ricinolja .
    Helt klart bästa tipset!

Varm hallonsaft lär vara bra också, det lär vara nåt i hallonen som är dämpande.
Svar på tråden Huskur mot hosta???