• ChristiansFru

Konstigt illamående / mättnadskänsla

Hej!

Jag har haft så här en vecka nu. Är i vecka 7. Jag kan inte säga att jag mår så illa att jag behöver spy, snarare en känsla av att ha ätit för mkt, som att det kväljer hela tiden och jag inte är särskilt hungrig. Jobbig känsla! Jag måste svälja hela tiden, känns också som att jag har luft som åker upp i halsen som att jag skulle behöva rapa.
    Nån som haft likadant?! det är ju inte som vanligt illamående direkt.

Ni som haft samma symptomer eller annars illamående så här i början av grav. har ni fått flicka eller pojke? :)

Snälla hör av er!!

Kram på er!

• Svar på tråden Konstigt illamående / mättnadskänsla
  • Majan78

Känner precis som du beskriver, skulle säga att jag mår illa, men ändå inte. Det är inte så att jag måste lägga mig eller vill kräkas, bara irriterad. Är också i v 7.

♥ Go´ungen 12/2-07 ♥
  • Miss Maya

Åh jo. Jag kände av det där hela graviditeten, mer eller mindre. Men mellan vecka 6 och kanske ungefär vecka 16 var det vidrigt. Mådde inte heller direkt illa, men jag rapade jämt (ja det känns lite bättre om du väl gör det) och det kändes som att maten bokstavligt talat stod mig upp i halsen. Det var mycket obehagligt. Men, som allt annat, så går det över, förr eller senare.

Men jag lider med er.

• ChristiansFru

Miss Maya skrev 2009-01-06 21:52:23 följande:

Åh jo. Jag kände av det där hela graviditeten, mer eller mindre. Men mellan vecka 6 och kanske ungefär vecka 16 var det vidrigt. Mådde inte heller direkt illa, men jag rapade jämt (ja det känns lite bättre om du väl gör det) och det kändes som att maten bokstavligt talat stod mig upp i halsen. Det var mycket obehagligt. Men, som allt annat, så går det över, förr eller senare. Men jag lider med er.
    Får man vara nyfiken o fråga om det blev en flicka eller pojke? :)

...det låter som om jag får stå ut ett bra tag till :-P
  • iffos

Så hade jag förra gången och då blev det en flicka och det har jag nu också men jag vet inte vad jag väntar denna gången.

• Miss Maya

ChristiansFru skrev 2009-01-06 22:23:28 följande:

Miss Maya skrev 2009-01-06 21:52:23 följande: Får man vara nyfiken o fråga om det blev en flicka eller pojke? :) ...det låter som om jag får stå ut ett bra tag till :-P
    Jag fick en flicka.
  • Miss Maya

För mig blev det förresten bättre av att äta kall mat. Fett mat och kryddig mat var döden. Testa er fram för det kan verkligen hjälpa!

• ChristiansFru

:D Oj vad kul om det skulle vara en liten tös, det är det vi helst vill ha ;)
    Jo jag höll på att spy idag när jag åt en hamburgare :S fy sjutton, vill bara ha frukt o vatten känns det som!

• baralillajag

Japp, är i v 8 och känner precis så! Jag har inte kännt riktigt på det här sättet vid tidigare graviditeter, och jag har en pojke och en flicka..
    Vet bara att när jag väntade lilltjejen så ville jag inte heller ha lagad mat, utan kallt och helst typ färdiga mackor och dyl.
    Trodde när jag väntade lill-killen att det var en tjej då graviditeten var så lik den när jag väntade tjejen, så kan tyvärr inte ge dig så mycket tips i den frågan.

Svar på tråden Konstigt illamående / mättnadskänsla