• Anonym (Usch)

Min mens luktar så fruktansvärt illa.

Hej.
    Skriver här för att höra om någon annan sitter i samma situation, eller har några tips eller råd för att hjälpa mig här..

Jag har slutat med mina p-piller (Cerazette) för cirka tre månader sedan. Inte för att bli gravid eller liknande, utan för att jag mådde dåligt utav dom och eftersom att jag är singel och sällan har sex (de gånger jag har det så används kondom) så kände jag att jag inte behövde dessa.

Till saken.. jag fick min första mens efter jag slutat med p-pillrena i mitten av december. Helt normal mens, 4 dagar höll den i med normal blödning.
    Igår fick jag mensen igen.. men fy tusan så den luktar nu!
    Jag använder binda då jag tycker att tampong är obehagligt, och när jag ska kissa och drar ned byxorna så är det sådan stank av mensen. Det luktar så otroligt illa.. det luktar också genom byxorna. Känner lukten hela tiden & det känns så ofräscht. Jag duschar underlivet (utan tvål, bara vatten) tre gånger dagligen nu under mensen för det luktar så fruktansvärt..

Normalt sätt när jag inte har mens så har jag riktigt illaluktande flytningar också, och mycket flytningar! Så man känner sig aldrig riktigt fräsch!

Usch vet inte vad jag ska göra.. vill inte gå omkring och lukta såhär!

• Svar på tråden Min mens luktar så fruktansvärt illa.
  • Anonym (polis)

Gå till gynekologen för att kolla upp det. Det kan inte vara svamp eller nåt? Tvätta underlivet med intimtvål, byt "märke" på dina bindor/tampnger.
    Ser mensen normal ut?

• Anonym (Usch)

Min mens ser normal ut, blodröd, dock är det väldigt mycket mens. Det rinner konstant hela tiden, väääldigt mycket. Måste byta binda väldigt ofta.

• Anonym (Usch)

..jag har också en extrem mensvärk, som jag inte brukar ha normalt sätt.

• Anonym

Nej nej ingen intimtvål gyn avråder starkt från det använd bara vatten! Däremot så har jag problem med det utan att det är något fel, jag använder libress bindor med kamomill jag tycker de fungerar bra sedan finns det tvättservetter att köpa lösa som jag torkar mig med ytligt varje gång jag kissar, jag byter även binda väldigt ofta. Jag torkar även med vårservett i jumsken vid toalett besök där man ofta blir lite svettig iaf om man har lite övervikt som jag. Hoppas det blir bättre.

• Anonym (Usch)

Ja, jag har sett att det har börjat säljas bindor med "lukt". Fungerar dessa?
    Intimservetter har jag sett att det finns medföljande på en viss bind-sort. Finns det att köpa löst också?

• Anonym

Japp libress med kamomill och aloe vera, köpte dem nyss på coop forum, de är av samma sort som mina bindor och jag tycker de är jätte bra.

• Tjimtjom

Låter som Livmoderinflamation.
    Hur som hellst borde du ta kontakt med gyn

• JMN

Om mensen och framför allt flytningarna luktar illa kan det bero på en infektion i underlivet. Tycker helt klart att du ska kolla upp detta på gyn. Inget du borde gå med iallafall. Tror heller inte att det kan läka ut sig av sig självt.

• Anonym (Usch)

Usch då, låter inte alls roligt.
    Men då ska jag ta och ringa gyn idag och höra vad dom säger..

Vad gör man åt en inflammation i livmodern då?

• lillajag82

Anonym (Usch) skrev 2009-01-07 08:17:55 följande:

Usch då, låter inte alls roligt.Men då ska jag ta och ringa gyn idag och höra vad dom säger..Vad gör man åt en inflammation i livmodern då?
    vid inflammationer brukar man få antibiotika
    hoppas det löser sig för dig..inge kul att ha det så ju..
  • Anonym

Jag har också problem med det ibland. Jag vet att jag inte har svamp (eftersom jag haft det tidigare och vet hur det märks på mig) men det är som att två olika vätskor kommer från mig. Den ena är blodet och sen är det en vattenliknande vätska som stiker jätteäckligt. Den går igenom tamponger mycket snabbare än blodet så även om tampongen t.ex. är halvfull med blod är den ändå helt uppfylld av den äckliga vätskan som då går igenom. Jätteäckligt och jag fattar inte vad det kan göra. Som tur är funkar menskopp bra eftersom den samlar upp den andra vätskan med.

• v i r r a

Men jösses! Har du undersökt dig?

TS: Kontakta läkare!

Anonym skrev 2009-01-07 11:59:01 följande:
    Jag har också problem med det ibland. Jag vet att jag inte har svamp (eftersom jag haft det tidigare och vet hur det märks på mig) men det är som att två olika vätskor kommer från mig. Den ena är blodet och sen är det en vattenliknande vätska som stiker jätteäckligt. Den går igenom tamponger mycket snabbare än blodet så även om tampongen t.ex. är halvfull med blod är den ändå helt uppfylld av den äckliga vätskan som då går igenom. Jätteäckligt och jag fattar inte vad det kan göra. Som tur är funkar menskopp bra eftersom den samlar upp den andra vätskan med.
  • Anonym

Nej jag har inte undersökt mig eftersom det inte är så varje mens. Sen har jag inga problem med gynundersökningar och sånt men detta känns för pinsamt och jag har letat efter information på nätet men inte hittat något.

• JMN

Man ska alltid söka om flytningarna är illaluktande vilket de inte normalt ska vara. Inget att skämmas för. Dock ett måste att behandla.

Svar på tråden Min mens luktar så fruktansvärt illa.