Min mens luktar så fruktansvärt illa.
Hej.
Skriver här för att höra om någon annan sitter i samma situation, eller har några tips eller råd för att hjälpa mig här..
Jag har slutat med mina p-piller (Cerazette) för cirka tre månader sedan. Inte för att bli gravid eller liknande, utan för att jag mådde dåligt utav dom och eftersom att jag är singel och sällan har sex (de gånger jag har det så används kondom) så kände jag att jag inte behövde dessa.
Till saken.. jag fick min första mens efter jag slutat med p-pillrena i mitten av december. Helt normal mens, 4 dagar höll den i med normal blödning.
Igår fick jag mensen igen.. men fy tusan så den luktar nu!
Jag använder binda då jag tycker att tampong är obehagligt, och när jag ska kissa och drar ned byxorna så är det sådan stank av mensen. Det luktar så otroligt illa.. det luktar också genom byxorna. Känner lukten hela tiden & det känns så ofräscht. Jag duschar underlivet (utan tvål, bara vatten) tre gånger dagligen nu under mensen för det luktar så fruktansvärt..
Normalt sätt när jag inte har mens så har jag riktigt illaluktande flytningar också, och mycket flytningar! Så man känner sig aldrig riktigt fräsch!
Usch vet inte vad jag ska göra.. vill inte gå omkring och lukta såhär!