Vad äter en vegetarian förutom mat från växtriket enligt dig?
Finns ju fler kombinationer, men dessa får räcka
Finns ju fler kombinationer, men dessa får räcka
Annat.
Dels förväntar ja mig att en vegetarin som inte säger något annat äter mjölkprodukter och eventuellt ägg.
Dels föväntar jag mig att h*n äter svamp, bakterier och ev alger. Inget av detta räknar jag till växtriket.
Jag ser de flesta som lakto-ovo-vegetarianer när de förklarar sig som vegetarianer, annars får de förklara om de enbart är lakto- eller ovo-vegetarian. Äter de varken ägg eller mjölkprodukter ser jag dem som veganer.
Om man dessutom äter ägg och mjölkprodukter heter det väl lacto-ovo-vegeterian?
En "riktig" vegeterian äter väl förutom sånt från växtriken, även fisk och skaldjur? (Vet ej).
Viewsonic skrev 2009-01-06 21:58:11 följande:
En "riktig" vegetarian kan äta ägg och mjölkprodukter men inte fisk och skaldjur. Om man även äter fisk brukar man kallas semi-vegetarian har jag för mig.
Har fått förklarat att "militant" vegan även vägrar använda saker som kommer från djurriket, ex. skinnskor.
Annat, det finns olika sorters vegetarianer. Själv äter jag fisk, skaldjur, ägg och mjölkprodukter.
Äter man inte ens ägg och mjölkprodukter så ser jag dem som veganer.
Jag tycker att alla vegetarianer alltid har ett tillägg till meningen "jag är vegetarian" nämligen "men jag äter kyckling och fisk".
Vad som är rätt och fel hot och dit har jag ingen aning om. Jag blir matt bara jag tänker på folk som inte äter kött.
Jag skiljer på
*veganer
*laktovegetarianer
*lakto-ovo-vegetarianer
Bara begreppet "vegetarian" säger inte så mycket.