• Behemot

Vad äter en vegetarian förutom mat från växtriket enligt dig?

Finns ju fler kombinationer, men dessa får räcka

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad äter en vegetarian förutom mat från växtriket enligt dig?
  • Sencha

Annat.
    Dels förväntar ja mig att en vegetarin som inte säger något annat äter mjölkprodukter och eventuellt ägg.
    Dels föväntar jag mig att h*n äter svamp, bakterier och ev alger. Inget av detta räknar jag till växtriket.

• Lincon

Jag ser de flesta som lakto-ovo-vegetarianer när de förklarar sig som vegetarianer, annars får de förklara om de enbart är lakto- eller ovo-vegetarian. Äter de varken ägg eller mjölkprodukter ser jag dem som veganer.

• Viewsonic

Om man dessutom äter ägg och mjölkprodukter heter det väl lacto-ovo-vegeterian?

• Viewsonic

En "riktig" vegeterian äter väl förutom sånt från växtriken, även fisk och skaldjur? (Vet ej).

• Lincon

Viewsonic skrev 2009-01-06 21:58:11 följande:

En "riktig" vegeterian äter väl förutom sånt från växtriken, även fisk och skaldjur? (Vet ej).
    nej, det finns faktiskt inget som heter enabrt "vegetarian" utan antingen är du vegan (äter varken mjölk/ägg/skaldjur/fisk), lakto-ovo-vegetarian (äter ägg/mjölkprodukter) eller enbart ovo-vegetarian (enabrt ägg), eller lakto-vegetarian (enbart mjölkprodukter).
  • iii

En "riktig" vegetarian kan äta ägg och mjölkprodukter men inte fisk och skaldjur. Om man även äter fisk brukar man kallas semi-vegetarian har jag för mig.

• Viewsonic

Har fått förklarat att "militant" vegan även vägrar använda saker som kommer från djurriket, ex. skinnskor.

• Esthery

Annat, det finns olika sorters vegetarianer. Själv äter jag fisk, skaldjur, ägg och mjölkprodukter.
    Äter man inte ens ägg och mjölkprodukter så ser jag dem som veganer.

• Sniglar och Krut

Jag tycker att alla vegetarianer alltid har ett tillägg till meningen "jag är vegetarian" nämligen "men jag äter kyckling och fisk".

Vad som är rätt och fel hot och dit har jag ingen aning om. Jag blir matt bara jag tänker på folk som inte äter kött.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Linda1976

Jag skiljer på

*veganer
    *laktovegetarianer
    *lakto-ovo-vegetarianer

Bara begreppet "vegetarian" säger inte så mycket.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Vad äter en vegetarian förutom mat från växtriket enligt dig?