• tillit71

Vad är skillnaden på internetbank och internetbetalningar?

Ja priserna höjs på Swedbank. Det står så här på överföringar:

I kassan 50 kr.
    Med telefonbanken Personlig service 50 kr.
    Med internetbanken 10 kr,
    0 kr om du har Internetbetalningar.

En dum fråga kanske men jag fattar ärligt talat inte skillnaden på internetbanken och internetbetalningar

Om jag nu t ex köper en sak på Tradera och ska föra över pengar till ett annat konto, kommer det alltså att kosta mej 10 kr extra varje gång? Jag betalar över internet!!!

• Svar på tråden Vad är skillnaden på internetbank och internetbetalningar?
  • Tant Green

Jag vet inte, men betalar man inte en årsavgift för att få tillgång till internetbanken? Jag tänkte att om man har det ("internetbetalningar") så är det ingen kostnad för varje betalning man gör.

Men jag fattar inte hur man i så fall skulle kunna göra de där 10 kronorsbetalningarna... då har man väl inget lösenord så att man kommer in i internetbanken?

• tillit71

Nä precis jag betalar ju en årsavgift för internetbanken och jag ser ingen skillnad på orden

Lite trött kanske...

• Viewsonic

Ska de ta 10 spänn per räkning man betalar över internet? Ja, då kör jag Nordea isåfall.

• satie

Låter ju schyst att man har möjlighet att göra internetbetalning mot en mindre peng om man inte betalar årsavgift.

• Zemcia
    Tant Green skrev 2009-01-06 22:31:40 följande:
    Om du kollar lite längre ner på sidan www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,308... så står det "Internetbetalning 155 kr per år". Det är alltså en tjänst som heter "Internetbetalningar" och om man har den så kostar det inget att göra en överföring.
    hur vet man att man har den då?
Svar på tråden Vad är skillnaden på internetbank och internetbetalningar?