• svensdotter

min dotter skriker

När det är dags för nattning av min 2 åriga dotter, som nu under en viss tid har min sambo lagt henne då jag jobbar en hel del kvälls tid. Två kvällar i rad har vi skullat lagt henne tillsammans men så fort jag kommit in i rummet o skall pussa henne god natt vrålar hon som bara den.

För övrigt är hon glad när jag e hemma det är just till nattningen det inte går då duger bara sambon.
    (sambon är inte den bio. pappan)

Någon mer som har det så här???

• Svar på tråden min dotter skriker
  • svensdotter

PUFFAR IGEN!! någon måste väl ända ha detta problem jag kan inte vara ensam om det

• ilbiz

Många har läst, ingen har svarat dig. Tyvärr kan inte jag heller ge dig svaret att jag har upplevt samma sak som du.

svensdotter skrev 2009-01-06 22:17:59 följande:
    När det är dags för nattning av min 2 åriga dotter, som nu under en viss tid har min sambo lagt henne då jag jobbar en hel del kvälls tid. Två kvällar i rad har vi skullat lagt henne tillsammans men så fort jag kommit in i rummet o skall pussa henne god natt vrålar hon som bara den. För övrigt är hon glad när jag e hemma det är just till nattningen det inte går då duger bara sambon. (sambon är inte den bio. pappan) Någon mer som har det så här???
  • niceone

Har inte upplevt det själv men kanske gör en liten protest mot dig eller något. Barn är lite kluriga ibland. Kan vara oxå att hon har fått en trygghet med din samb och är van att han är där.
    Hoppas det ordnar sig. Kolla med BVC och fråga, de kanske vet mer varför det är så.

• svensdotter

Verkligen INGEN som har haft eller har detta???????
    BVC skall vi inte till försen om ett halv år.

• salmiakatfolket

Hej! Jag bor med bebis 10 mån & världens bästa sambo/bonuspappa. För tillfället är min son alldeles tokig i honom och älskar att leka och gosa med honom. Han har också mycket lättare vid läggningar än jag. VArför vet jag inte, men när sonen är med mig gallskriker han och vill inte alls sova- men med sambon luras han nästan in att sova ändå. Jag tror det här helt enkelt är perioder man skall igenom. Jag har varit hemma med min son hela tiden, och jag tror att han "prövar" mig på ett annat vis än min sambo som kanske mer är den där roliga pappan att hänga med just nu. Vet inte om mitt svar ger dig något, men som sagt jag tror bara det är en period

• hel an

Har inte haft exakt samma situation men har haft en liknande, då min sambos barn hellre sitter i mitt knä och myser på kvällarna än i hans, även finns det saker som de vill att jag ska göra istället för att han ska hjälpa dem. När det gäller min biologiska dotter däremot är det ibland tvärtom, hon har ibland svårt för att acceptera hans ord. För att förtydliga så har vi båda barn sedan tidigare jag har en dotter på tre och sambon har en kille på fyra och en dotter på två och ett halft.

• Zaria

Sådär har min son vart hela tiden (bor med ny sambo)
    Ibland passar bonuspappan,ibland passar jag och vice versa...Ibland får jag inte ens vara med och leka utan skall "gå ut" som sonen säger ibland är det sambon som skall "gå ut"

Barn är ofta sådanan,även med bioföräldrar.

Svar på tråden min dotter skriker