Köpa ny soffa men vilken
Jag och älsklingen tänkte köpa nya soffor. Det ska vara tygsoffor och INGET annat helst 2 stycken 3 sits så man får plats lite.
Men vilka soffor är bra? Vad har du och är du nöjd?
Jag och älsklingen tänkte köpa nya soffor. Det ska vara tygsoffor och INGET annat helst 2 stycken 3 sits så man får plats lite.
Men vilka soffor är bra? Vad har du och är du nöjd?
Det enda som gäller är att ha god tid på sig och åka och provsitta dem.Snygga soffor tycker jag Chilli,Boconcept,Bolia,men även en del på Mio och EM...
Vi köpte vår på Karlskrona Möbler och är grymt nöjd. Rymmer fler arslen än man tror då den klassas som 3-sits men vi suttit 10 pers som mest. Och riktigt skön att sitta i!
Vi har precis köpt nya soffor i tyg och de kommer från Nordik i Linköping. Vi är kanonnöjda man fick bestämma klädsel, ben armstöd och så själv. Vi valde en tvåa och en trea men vi var också inne på två treor först men det blev inget bra i vårt tvrum så vi ska inhandla en fåtölj också istället. Vi valde att bara ha två kuddar i tresitssoffan för det såg snyggast ut och de i butiken tyckte det var bäst om man någon gång låg i soffan så får det skönast.
Vad kosta era soffor ni köpte?
Har för mig att de kostade strax under 12000kr tillsammans
Vi gav 11,000,- för vår, och då fick vi 2 småkuddar på köpet
moblera.ehandel.net/sv/article/119/santiago
Köpte den här härom dagen, men vi köpte en tresits och en fåtölj(fåtöljen var jättebred och maffig).
Chilli hade den här soffan förut under namnet jamaica, men säljer den inte längre så jag blev så glad när jag såg den här fast under ett annat namn.
Gillar Terni från Boconcept (www.boconcept.se/Default.aspx&ImageID=1182&flashimageid=0), finns som två- och tresits.
Jag gillar verkligen vår Ekeskog från IKEA. Den är tillräckligt djup för att kunna krypa upp i och sitta bekvämt. funkar jättebra som extrasäng och vi har suttit 5 st i den utan att trängas. 8 som max. På bemz.se kan man köpa massor av fina klädslar (de kostar iofs ganska mycket, men köper man soffan billigt på Blocket kan man ju kosta på sig en ny klädsel el 2)
Ekeskog eller Ektorp är vi väldigt inne på,vi gillar båda dom sofforna