• Svar på tråden Tysklandsföräldrar pratar vidare, välkomna gamla som nya!
  • Nenel

Okej, jag börjar =)
    Hoppas det var ok att jag tog mig friheten att starta en ny tråd, hittade inte att någon annan hade gjort det så...

Hoppas att ni alla har haft en bra jul. Vi har varit i Sverige över jul och nyår och är nu tillbaka i Ulm. Slogs av hur mycket mer det verkar finnas i Sverige gällande barnmat och då speciellt välling och ersättning. Packade med mig så mycket det bara gick från Sverige men tyvärr rymdes inte så mycket i våra väskor =(

Någon som vet om det går att få tag på ersättning på Tetra här i Tyskland? Nestle har ju tetror i Sverige och det märket säljs ju även här, men jag har inte hittat det någonstans hittills.

Vilken välling använder ni? Jag vill verkligen hitta en bra välling, gärna en bra majsvälling och en havre/fullkorns välling. Gärna tips på märke!

Räknas Hipps Abend/Morgen Fläschen som välling?

• malinkat

Den andra tråden har hamnat under Medlemsgrupper/förälder/ort..... Jag följer trådar med intresse eftersom vi möjligtvis flyttar till Hamburg i maj. Vart bor du? Jag har sugit åt mig av info som folk gett i tråden, men information, tips och erfarenheter kan man inte få nog av!

Svar på tråden Tysklandsföräldrar pratar vidare, välkomna gamla som nya!