• Anonym

Jag blir löjligt svullen om magen!

Nu har jag tröttnat ganska rejält. Vad jag än äter så svullnar min mage något otroligt. Så till den grad att människor tror att jag är gravid. Jag är hyfsat smal eller normalbyggd så magen sticker verkligen ut och ser ful ut. Och det blir så vad jag än äter.

Vad ska jag göra åt saken? Hur får jag bort den förbaskade tjocka magen? Är det för att jag är överkänslig mot maten jag äter eller för att jag har taskiga magmuskler tro? Jag simmar för att hålla mig i form men går inte på gym.

• Svar på tråden Jag blir löjligt svullen om magen!
  • Anonym (samma)

Jag har samma problem här, jag fattar inte vad felet är. Har funderat på om det beror på gluten eller mjölk. Vill verkligen ha svar på detta, mitt har blivit värre senaste året, har alltid haft lätt att få uppblåst mage men nu känns det inte alls roligt att ständigt se gravid ut, ser dock inte gravid ut på morgonen och jag är inte överviktig. Hoppas någon har något råd eller erfarenhet!

• Anonym

Samma, Jag ska inte säga att jag har någon sexpacks-mage men jag har en hyfsat platt men kanske liiite degig mage på morgonen men så fort jag får i mig något så sväller den och blir stor och hård liksom och ser verkligen jätteful ut. Obekvämt är det också. Min man brukar skratta åt mig och fråga vem som har gjort mig gravid eftersom att han vet att det inte är han.

Jag hade lite laktos intolerans sa doktorn för 4-5 år sen men det var gränsfall. Och om det skulle vara laktos påverkar det bara om man dricker mjölk osv eller även om man äter en bulle t ex?

Gluten ska jag inte ha sa de men jag undrar jag för jag blir ännu mer svullen när jag äter mycket kolhydrater som bröd mm. Hur är det med det för dig?

• Anonym

hmmm...lite samma sak här...men jag får svullen mage av tex kakor. tror det är sockret, man kan bli gasig av det. sedan när jag stressar, inte äter regelbundet å så så svullnar magen.

• ellam71

Blir du enbart svullen, eller får du ont oxå? Behöver du gå på toa ganska snabbt efter att du ätit?

Det som inte dödar härdar...
  • Anonym

Jag har aldrig ont eller så utan magen blir stor bara. Blir man gasig av socker? Det har jag aldrig hört förut.

• ellam71

Då tror jag inte du är laktosintollerat iaf... det får man väldigt ont av... hur det är med mjölkprotein allergi vet jag inte...

Anonym skrev 2009-01-07 00:12:55 följande:
    Jag har aldrig ont eller så utan magen blir stor bara. Blir man gasig av socker? Det har jag aldrig hört förut.
    Det som inte dödar härdar...
  • Anonym (ännu en...)

Samma problem här..!
    -Inga smärtor, men så fort jag har ätit något så är magen svälld, svullen o spänd...ser verkligen gravid ut..!
    -Spelar ingen som helst roll VAD jag äter...eller hur mycket....
    den blir alltid så....tror det började för mig...kanske 2 månader sedan...började tom tro att jag var gravid, trots att jag har hormonspiral...så jag testade mig men som tur var sa var det neg..så....
    -Har inga som helst problem med tarmarna, går på toa som jag ska, har inte ont....men det är jobbigt o obehagligt...
    -Jag e inte heller överviktig på något sett och ligger på nedersta gränsen när det gäller kroppsfett....

• Anonym

Så vad gör vi tjejer?

• Anonym

Omg jag har hittat den perfekta tråden för mej :) Stämmer precis på mej. Tyvärr ingen aning vad som är fel..önskar jag visste så man kan göra nåt åt det. Ser oxå gravid ut fastän jag är smal annars med lite kroppsfett. Killen min brukar ox pika mig och fråga om jag är gravid. Det räcker med att jag äter en frukt eller en handfull nötter för att jag ska svälla :( Hoppas någon vet..

• Anonym

Jag blir också svullen av precis vad som helst och hur lite som helst som jag äter.

Jag är så förbaskat trött på min tjocka mage som inte får plats i byxorna. Skulle behöva en storlek större bara pga den.

Sen är det ju inte så attraktivt heller med en fet, stenhård mage på en annars hyfsat smal kropp. Känner mig som en 85-årig kärring ju.

• Anonym (en till)
    Ts: har du testat med Dimetikonkapslar de fungerar bra på mig. De gör att luften inte binds i magen och då blir man inte så svullen.
  • Anonym

Min pojkvän körde LCHF förra året, och han gick ner 6 cm runt magen på bara en vecka genom att utesluta kolhydraterna.

Testa i säg, en vecka eller två, och se om det förändras något.

Min mage sväller när jag äter fett, så om jag håller mig till lätt mat så är min mage go och glad med mig...:)
    (Mycket grönsaker, inget extra fett än det som är i typ köttfärsen, till och med det gör att min mage reagerar)

Så det är olika på olika personer, du måste hitta ditt sätt...

• Anonym

Märkte ingen skillnad med Dimetikon och liknande preparat och jag använde det i flera månader.

LCHF vet jag inte vad det är? Jag är vegetarian så det blir en hel del pasta, ris och bröd förstås.

Jag vet inte hur jag ska utesluta kolhydrater som vegetarian utan att svälta ihjäl men jag tar gärna emot förslag.

Svar på tråden Jag blir löjligt svullen om magen!