• looby

Ändrad menscykel efter ivf ??

Jag är nyfiken på hur mycket ivf har påverkat eran menscykel efteråt ? Gjorde ivf i april som misslyckades, väntade en `vanlig´mens och sen gjorde ostimulerad FET, fick mens som vanligt efteråt och testade negativ. Men nu börjar min menscykel att strula till! Är nu på dag 32 och min mens har inte dykt upp, brukar har cykel på 27 dagar. Jag fick uttslag på ägglosnings stickor dag 16 så jag förväntade mig att mensen skulle blir en eller 2 dagar försenad men nu har det gått 5 och inga menskänningar alls! Är inte gravid , har testat.Har varit hos gyn idag , gjorde vul och allting såg ut som det skulle och gyn sa att vi kanske skulle vänta ett par månader innan vi försöker med ett FET till och låta kroppen kommer i balans igen. Min vanlig gyn som vi bruka gå hos har semester så jag frågade inte så mycket mer, men jag ska boka tid hos honom när han kommer tillbaks.
    Jag undrar om nån annans mens har strulat till efter ivf och om den har blivit som vanligt igen efter några månader ? Betyder det att jag måste göra stimulerad fet nu ??
    Känner mig bara lite uppgiven just nu, hade hoppats att göra fet igen i september men nu vet jag inte vad som händer
    LOOBY

• Svar på tråden Ändrad menscykel efter ivf ??
  • pemi

jag brukar få senare mens än vanligt några månader efter ivf. Har normalt sett en cykel på 25 dagar, men månaderna efter ivf är den 28 dagar. Jag har trots det kunnat göra ostimulerat FET.

Pemi

• Betty2

Efter vårt första IVF fick jag längre menscykel i 3 månader och sedan blev den normal igen. Men ett halvår senare blev den lite konstig igen, efter en cykel då jag enligt VUL inte fick någon ÄL (och därför blev mitt ostimulerade FET inställt). Sedan gjorde jag IVF nr 2 och sedan blev mensen ännu konstigare (och när jag skulle försöka med ostimulerat FET igen så fick jag återigen ingen ÄL). Så nu gör jag stimulerat FET i stället, för andra gången nu efter det 2:a IVF-försöket.

Det fungerar betydligt bättre för mig med stimulerat FET nu när jag har så konstig menscykel. Jag vet inte säkert om problemen med menscykeln beror på IVF-försöken eller om den hade varit konstig ändå. Jag trodde att jag hade ÄL varje månad men nu har det visat sig att jag inte har det (frågan är väl bara hur länge det har varit så...). Så jag är glad att jag äntligen får göra stimulerade FET eftersom jag hade flera inställda/avbrutna ostimulerade FET innan, vilket var väldigt jobbigt (psykiskt). Men förhoppningsvis (och troligen) blir din menscykel normal igen snart, så att ni kan göra FET precis som vanligt i ostimulerad cykel. Lycka till!
    Kram Fia2

• looby

Tack att ni svarade!
    Pemi, har du gjort VUL innan ostimulerad FET? På min klinik gör de inget VUL och man får lita på uttslag på ägglosnings stickor.Kan man vara 100% säker att ägglosning ska verkligen ske och att allt se bra ut i livmodern om man får uttslag ?Blir lite fundersam bara...

Svar på tråden Ändrad menscykel efter ivf ??