• sweetyz

te för amning

Jag undrar om någon vet vad det är för te man ska dricka som är amningsfrämjande? är det kamomill dom sa det på bb men har helt glömt bort vad det heter.

• Svar på tråden te för amning
  • Tygtiiger

Min mamma kokade antroposofernas amningste åt mig. Inte vet jag omdet hjälper,men det är inte giftigt och ganska gott.

1 msk hela kumminfrön, 1 msk hel anis, 1 msk hel fänkål (alltihop finns på ica), lägg i en kanna, slå på ½ liter kokhett vatten och låt dra i 5 - 10 minuter. Lite socker i så blir det godare

• Blue Bear

Jag köpte Amningste i älsobutiken.

Den innehåller massa olika öreter som t.ex. kamomill, fänkål m.m.
    Den ska tydligen öka produktionen samt är bra för bebbens mage.
    Jag tyckte de var bra. Bara en vecka efter så kände jag skillnad..

♥♥♥Adi 080626 - alldeles underbar!♥♥♥ thebluebear.bilddagboken.se
  • Blue Bear
    Blue Bear skrev 2009-01-07 08:31:39 följande:
    Jag köpte Amningste i älsobutiken.Den innehåller massa olika öreter som t.ex. kamomill, fänkål m.m.Den ska tydligen öka produktionen samt är bra för bebbens mage.Jag tyckte de var bra. Bara en vecka efter så kände jag skillnad..
    I hälsobutik inte älso
  • sweetyz

Ja det kanske är de dom rek, kommer inte ihåg vad det hette, trodde det var kamomill. Tack för tipset :)

• sweetyz

Det jag vill uppnå är ökad produktion för sonen har varit dunderförkyld så han har inte kunnat äta riktigt från bröstet utan jag har pumpat och gett flaskan, men nu är han piggare men mjölken har sinat så jag hoppas på att teét ska hjälpa till att få tillbaka produktionen.

• Blue Bear
    sweetyz skrev 2009-01-07 08:34:18 följande:
    Det jag vill uppnå är ökad produktion för sonen har varit dunderförkyld så han har inte kunnat äta riktigt från bröstet utan jag har pumpat och gett flaskan, men nu är han piggare men mjölken har sinat så jag hoppas på att teét ska hjälpa till att få tillbaka produktionen.
    Teet hjälpte mig öka produktionen.. det tog några dagar men det gick..
    Kostar typ 35kr fr en stor påse te. Har fortfarande mkt kvar fast jag drack den flera ggr om dagen i 2 veckor..
  • sweetyz

vad bra att det hjälper ska åka in till staden i dag och se om dom har det på life.

• Annanym

På hälsokosten har de både amningste och ett örtte som heter Anis-fänkål-kummin. Jag drack det senare och fick en jäla sprutt på mjölken. Försök också det vanliga med att dricka mycket vatten, äta ordentligt och vila.

Ett annat hett tips för att öka på produktionen är att lägga sig hud mot hud med bebis, och bara mysa i sängen flera timmar. Låta barnet äta så mycket och ofta den vill. Det brukar ge en bra skjuts på mjölken.

Lycka till!

Svar på tråden te för amning