• Anonym (rädd)

Mammografi när man ammar

Jag har haft en liten hård knuta i mitt ena bröst i ca 1 månad. Jag upptäckte den när jag började amma och tog direkt kontakt med läkare. Tyvärr så har jag fått vänta 1 månad till mammaogfrafin. I morgon är det dags och jag är livrädd. När jag pratade med sjuksköterskan i telefon sa hon att man inte gör mammografi på ammade utan bara ultraljud. Hon sa även att man ev, tar några bilder men hon visste inte?? Konstigt. Ngn som har varit i samma situation? Ska jag kräva att de gör mammografi också. Undrar om jag kommer att träffa en läkare som känner på min knöl?Snälla svara, jag är så fruktansvärt orolig.

• Svar på tråden Mammografi när man ammar
  • Anonym (rädd)

puffar

• Anonym (rädd)

Är det verkligen ingen på FL som har varit i samma sits?

• Anonym (Emma)

Har inte varit i samma sits men hjälper att puffa för jag vet hur vidrigt det är med alla tankar!

*kramar om*

• Anonym (Emma)

Anonym (rädd) skrev 2009-01-07 15:19:30 följande:

Är det verkligen ingen på FL som har varit i samma sits?
    Du måste berätta i morgon hur det gick!!!!
  • Anonym (rädd)
    Anonym (Emma) skrev 2009-01-07 15:21:14 följande:
    Anonym (rädd) skrev 2009-01-07 15:19:30 följande: Du måste berätta i morgon hur det gick!!!!
    Tack! Det ska jag , jag lovar!
  • Lindorm

Jag har tyvärr inte heller någon erfarenhet att komma med. Jag önskar dig bara lycka till och försök att försök låt bli att oroa dig. De kommer säkert att ta väl hand om dig imorgon. Kram!

• Anonym (rädd)
    Svar på #6
    Tack!
  • Polyester

Hej,
    hoppas att du hinner se detta. Jag gjorde mammografi för ca 4 månader sedan då jag ammade min dotter. Jag fick träffa en läkare som frågade en del frågor, kände igenom brösten och som sa att de ville göra både mammografi och ultraljud på mig. Hade oxå en knöl.

De gjorde mammografi och det de sa angående amningen är att de inte riktigt vet om det är farligt för bebisen men att man väger gott mot ont! Skulle det vara nått i bröstet så är det ju viktigt att finna detta snabbast möjligt!

Jag blev väldigt väl omhändertagen och fick alla svar samma dag! I mitt fall gick allt bra och min dotter har nog inte lidit av detta!

Lycka till i morgon och hoppas det går lika bra för dig som för mig!

Kramar

• Anonym (rädd)
    Polyester skrev 2009-01-07 18:29:59 följande:
    Hej,hoppas att du hinner se detta. Jag gjorde mammografi för ca 4 månader sedan då jag ammade min dotter. Jag fick träffa en läkare som frågade en del frågor, kände igenom brösten och som sa att de ville göra både mammografi och ultraljud på mig. Hade oxå en knöl.De gjorde mammografi och det de sa angående amningen är att de inte riktigt vet om det är farligt för bebisen men att man väger gott mot ont! Skulle det vara nått i bröstet så är det ju viktigt att finna detta snabbast möjligt!Jag blev väldigt väl omhändertagen och fick alla svar samma dag! I mitt fall gick allt bra och min dotter har nog inte lidit av detta!Lycka till i morgon och hoppas det går lika bra för dig som för mig!Kramar
    Tack för ditt svar! Har du din knöl kvar?
  • Anonym

jag gjorde på Ultraljud och mammo när jag delammade, trots att första läkaren sa att jag var tvungen att sluta amma för annars ser de inte ordenligt..men pratade med andra som sa att man inte alls behövde sluta amma , se bara till att brösten är "tomma" nyammade innan du går in..Lycka till!!!

Svar på tråden Mammografi när man ammar