• PuzzirensPuh

Socialrätt

Någon som läser/läst den kursen?
    Vad tycker du om kursen?
    Svår?

• Svar på tråden Socialrätt
  • vdsfdxfv

Jag läser socialrätt nu. Tycker det är väldigt roligt, men det kan vara rätt tungt och mycket att ta in på kort tid.

• PuzzirensPuh

Var läser du socialrätt?Läser du på helfart?

vdsfdxfv skrev 2009-01-07 11:27:13 följande:
    Jag läser socialrätt nu. Tycker det är väldigt roligt, men det kan vara rätt tungt och mycket att ta in på kort tid.
  • vdsfdxfv

Jag läser i Malmö på halvfart

• PuzzirensPuh

Ok.Inte på distans?
    Jag funderar på att läsa socialrätt på halvfart,men läser ett program också.Därför undrade jag mest om det är en krävande kurs.
    Vad är mest jobbigast?Har du skrivit en tenta än?

vdsfdxfv skrev 2009-01-07 11:40:33 följande:
    Jag läser i Malmö på halvfart
  • vdsfdxfv

PuzzirensPuh skrev 2009-01-07 12:11:16 följande:

Ok.Inte på distans?Jag funderar på att läsa socialrätt på halvfart,men läser ett program också.Därför undrade jag mest om det är en krävande kurs.Vad är mest jobbigast?Har du skrivit en tenta än?
    Jo man kan säga att det är på distans. Vi har bara en föreläsning i veckan så jag tar tåget ner över dagen bara. Jag tycker sekretesslagen är krångligast och LSS. Jag har tenta nästa onsdag så håller på att plugga för fullt :)
    Jag skriver min magisteruppsats samtidigt så det fungerar alldeles utmärkt att läsa program vid sidan om.
  • PuzzirensPuh

Låter bra !
    Har du haft en tenta innan?Svår?
    Vilket område är du inriktad på i din magisterexamen?

vdsfdxfv skrev 2009-01-07 12:38:06 följande:
    PuzzirensPuh skrev 2009-01-07 12:11:16 följande:
    Jo man kan säga att det är på distans. Vi har bara en föreläsning i veckan så jag tar tåget ner över dagen bara. Jag tycker sekretesslagen är krångligast och LSS. Jag har tenta nästa onsdag så håller på att plugga för fullt :)Jag skriver min magisteruppsats samtidigt så det fungerar alldeles utmärkt att läsa program vid sidan om.
  • Jordgubbssmak

Jag läser socialrätt på distans BTH. Vi har tenta nu den 17:e.
    Jag har tentat för den läraren förrut och även fått ut en "provtenta". Jag upplever inte frågorna vansinnigt svåra.
    Det är hemtenta som man har 12 timmar på sig att göra och lämna in.

• PuzzirensPuh

Var det inte höga intagningspoäng i socialrätt på BTH?
    Tänkte sökt den.

Jordgubbssmak skrev 2009-01-07 13:58:34 följande:
    Jag läser socialrätt på distans BTH. Vi har tenta nu den 17:e.Jag har tentat för den läraren förrut och även fått ut en "provtenta". Jag upplever inte frågorna vansinnigt svåra.Det är hemtenta som man har 12 timmar på sig att göra och lämna in.
  • vdsfdxfv

PuzzirensPuh skrev 2009-01-07 13:49:14 följande:

Låter bra !Har du haft en tenta innan?Svår?Vilket område är du inriktad på i din magisterexamen?
    Inte i socialrätt. Vi har bara den här sluttentan och två skriftliga uppgifter, varav en som ska redovisas muntligt. Skriver min magister i sociologi.
Svar på tråden Socialrätt