• Anonym (Blä)

Mår ofta illa vid läggdags, varför? *Inte gravid*

Ganska så ofta så mår jag riktigt illa när jag går och lägger mej. Sådär så man ligger och vrider på sej, grimarserar och sväljer..

Detta sker oftast när jag algt mej ner i sängen.

Varför? Bör jag oroa mej. Kan det bero på något "enkelt" som vätskebrist eller nåt...?

OBS! Jag är INTE gravid! Helt hundra på det!

• Svar på tråden Mår ofta illa vid läggdags, varför? *Inte gravid*
  • Anonym (Blä)

Anonym skrev 2009-01-07 10:25:34 följande:

Låter som magkatarr!
    Tack för svar! Men nej, det kan det väl inte vara!? Jag har magkattar, eller rättare sagt problem med sura uppstötningar. Men då gör det ONT i solarplexus ungefär. Då kräks jag av smärtan. Det här, det gör inte ont, alls, jag mår bara skitilla.
    Det liksom "sätter sej i halsen" illamåendet. Riktigt olustigt.
    Igår gav det mej även magknip och gaser. Om det nu är pga illamåendet.
  • Anonym

Anonym (Blä) skrev 2009-01-07 10:28:00 följande:

Anonym skrev 2009-01-07 10:25:34 följande:
    Tack för svar! Men nej, det kan det väl inte vara!? Jag har magkattar, eller rättare sagt problem med sura uppstötningar. Men då gör det ONT i solarplexus ungefär. Då kräks jag av smärtan. Det här, det gör inte ont, alls, jag mår bara skitilla.Det liksom "sätter sej i halsen" illamåendet. Riktigt olustigt.Igår gav det mej även magknip och gaser. Om det nu är pga illamåendet.
    JO, det kan vara magkatarr som yttrar sig så! Besvären med magkatarr kan variera kraftigt... vad äter du för medicin?
  • Anonym

Bråck på magmunnen ? Det är ju inte farligt men det har jag och i bland mår jag illa och kräket gungar!

Googla på bråck på magmunen!

Har du gjort någon gastroskopi?

Om inte ring din VC be om det

• Anonym (Blä)

Tack för svar!

Ja jag har gjort en gastroskopi! Allt såg fint ut!
    Dock är det 7 år sen.

Idag äter jag ingen medicin. Receptfria mediciner som Zantac, Losec etc fungerar inte ett skit när jag får ont. Det enda som hjälper då är att kräkas upp allt innehåll i magen. Först då går det över, smärtan. På en gång.

Men som det känns vid illamående så är det inte i närheten av samma känslor eller ens på samma ställe som vid smärtorna.

Jag ska googla på bråck på magmunnen nu

• Anonym

Anonym (Blä) skrev 2009-01-07 11:05:33 följande:

Tack för svar! Ja jag har gjort en gastroskopi! Allt såg fint ut!Dock är det 7 år sen.Idag äter jag ingen medicin. Receptfria mediciner som Zantac, Losec etc fungerar inte ett skit när jag får ont. Det enda som hjälper då är att kräkas upp allt innehåll i magen. Först då går det över, smärtan. På en gång.Men som det känns vid illamående så är det inte i närheten av samma känslor eller ens på samma ställe som vid smärtorna.Jag ska googla på bråck på magmunnen nu
    Jag hade också gjort gastro ca 7 år tigare och då hade jag inte bråcket men nyligen såg dem det och jag har inte lidit av det trodde jag men det var tydligen orsaken till varaför kräket gungar. Särskilt när jag lagt mig.

Du skulle nog behöva kolla upp det där igen. Men vem vill göra gastro frivilligt liksom *ryser*
  • Anonym

Jag har reflux, vilket yttrar sig som magkatarr och illamående. Jag mår också illa på kvällarna!

• Anonym

Magkatarr kan bara vara illamående också. I alla fall enligt min läkare. Jag har det själv och fick rådet att äta omeprazol två veckor och höra av mig om dte inte fungerade.

• Anonym (Blä)

Anonym skrev 2009-01-07 11:11:05 följande:

Anonym (Blä) skrev 2009-01-07 11:05:33 följande:
    Jag hade också gjort gastro ca 7 år tigare och då hade jag inte bråcket men nyligen såg dem det och jag har inte lidit av det trodde jag men det var tydligen orsaken till varaför kräket gungar. Särskilt när jag lagt mig.Du skulle nog behöva kolla upp det där igen. Men vem vill göra gastro frivilligt liksom *ryser*
    Precis, vem vill göra det frivilligt. Speciellt inte efter att man gjort det en gång och nu vet hur jäkla hemskt det är

Själva "toksmärtan" så jag får kräkas sker inte så ofta, en gång i månaden, varannan oftast. Om jag misskött maten tex. och/eller stressat som fasiken. Men sällan när jag varit skötsam.

Det är svårt att "få tummen ur" och söka vård "bara" pga illamåendet. Man överlever ju liksom det, eftersom det inte är 24timamr/dygn som man mår illa.
    Men nu när jag pratade med min mamma så sa hon "Men du, du säger ju nån gång i veckan iaf at du tex inte vill ha mat elelr kaffe när jag bjuder för att du mår illa"
    Så ja, mamsen har rätt. Jag mår ju illa dagtid i bland med. Utan att jag tydligen reagerar på det (längre?)
  • Anonym
    Anonym (Blä) skrev 2009-01-07 11:22:34 följande:
    Anonym skrev 2009-01-07 11:11:05 följande: Precis, vem vill göra det frivilligt. Speciellt inte efter att man gjort det en gång och nu vet hur jäkla hemskt det är Själva "toksmärtan" så jag får kräkas sker inte så ofta, en gång i månaden, varannan oftast. Om jag misskött maten tex. och/eller stressat som fasiken. Men sällan när jag varit skötsam. Det är svårt att "få tummen ur" och söka vård "bara" pga illamåendet. Man överlever ju liksom det, eftersom det inte är 24timamr/dygn som man mår illa. Men nu när jag pratade med min mamma så sa hon "Men du, du säger ju nån gång i veckan iaf at du tex inte vill ha mat elelr kaffe när jag bjuder för att du mår illa" Så ja, mamsen har rätt. Jag mår ju illa dagtid i bland med. Utan att jag tydligen reagerar på det (längre?)
    Jag äter Losec för mina magproblem, men de räcker tydligen inte eftersom jag fortfarande har ont nästan varje dag och dessutom mår illa nästan varje kväll.
    Jag har gjort gastroskopi för 1,5 år sedan... Jag skulle också behöva gå till doktorn igen, men det blir aldrig av
  • middiz

Jag har alltid mått illa på kvällarna, så länge jag kan komma ihåg ialla fall.. Ska nog oxå ta och googla på bråck på magmunnen.!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
Svar på tråden Mår ofta illa vid läggdags, varför? *Inte gravid*