• Barbamamma74

Vad kostar Twinrix vaccinationen?

Någon som vet?

• Svar på tråden Vad kostar Twinrix vaccinationen?
  • Barbamamma74

Alltså vad det kostar att gå till läkaren och ta den...eller hämtar man ut vaccinet själv och går till läkaren?

• Diwa

här (falun) ringer man och bokar tid på infektionskliniken

tror de kostade 380kr styck

sen ska man ta en till efter ett år

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Barbamamma74

Ok är det till infektionskliniken man ska ringa då kankse? Jag trodde man gick till "sin" husläkare! Men jag ska ringa o kolla då!!

Diwa skrev 2009-01-07 11:50:47 följande:
    här (falun) ringer man och bokar tid på infektionsklinikentror de kostade 380kr stycksen ska man ta en till efter ett år
  • idahoe

jag ringde min vårdcentral och tog sprutan där kostade ca 400 kr

• Barbamamma74

Jag ringer dit först tror jag...

idahoe skrev 2009-01-07 12:00:51 följande:
    jag ringde min vårdcentral och tog sprutan där kostade ca 400 kr
  • En Dum En

Har vaccinerat min son precis med twinrix. 3 sprutor x 420 kr. Först en spruta, vänta en månad och ta en till och sen en sista efter 6 månader.
    På hemsidan stod det 420 kr för barn under 16 och 560 för vuxna. Kanske är olika runt i landet.

• guldbruden

Som sagt så skiljer det sig bara här i sthlm från vaccinationsklinik till en annan.

så man får ringa runt och fråga.

• Jolines Mamma

Mina kostade 500 st,medan min syster betalade 380 st så det kan nog skilja lite grann...

• Polly S

här tog man 3 sprutor, 500:- styck.

• Lotten 66

Sprutan här kostar 380kr och sedan en summa för att någon ska ge den också och vad det kostar vet jag inte ännu.

• Barbamamma74

O så här gick det...

Ringde "min" vårdcentral o jo då,dom kunde vaccinera mej.Kostar 560 kr.Bokade tid och sa det till en kollega. "Va,560 ? Jag betalde 450 på min vårdcentral" Detta är i samma stad!!
    Fan ska man behöva kolla landstings priser på Pricerunner nu med eller??

Tog i alla fall på den billigaste vårdcentralen som inte är "min" då.
    Det blir ju ändå pengar man sparar när man är 4 som ska vaccineras !! Sjukt kan man säga!!

Svar på tråden Vad kostar Twinrix vaccinationen?