Vad kostar Twinrix vaccinationen?
Någon som vet?
Någon som vet?
Alltså vad det kostar att gå till läkaren och ta den...eller hämtar man ut vaccinet själv och går till läkaren?
här (falun) ringer man och bokar tid på infektionskliniken
tror de kostade 380kr styck
sen ska man ta en till efter ett år
Ok är det till infektionskliniken man ska ringa då kankse? Jag trodde man gick till "sin" husläkare! Men jag ska ringa o kolla då!!
jag ringde min vårdcentral och tog sprutan där kostade ca 400 kr
Jag ringer dit först tror jag...
Har vaccinerat min son precis med twinrix. 3 sprutor x 420 kr. Först en spruta, vänta en månad och ta en till och sen en sista efter 6 månader.
På hemsidan stod det 420 kr för barn under 16 och 560 för vuxna. Kanske är olika runt i landet.
Som sagt så skiljer det sig bara här i sthlm från vaccinationsklinik till en annan.
så man får ringa runt och fråga.
Mina kostade 500 st,medan min syster betalade 380 st så det kan nog skilja lite grann...
här tog man 3 sprutor, 500:- styck.
Sprutan här kostar 380kr och sedan en summa för att någon ska ge den också och vad det kostar vet jag inte ännu.
O så här gick det...
Ringde "min" vårdcentral o jo då,dom kunde vaccinera mej.Kostar 560 kr.Bokade tid och sa det till en kollega. "Va,560 ? Jag betalde 450 på min vårdcentral" Detta är i samma stad!!
Fan ska man behöva kolla landstings priser på Pricerunner nu med eller??
Tog i alla fall på den billigaste vårdcentralen som inte är "min" då.
Det blir ju ändå pengar man sparar när man är 4 som ska vaccineras !! Sjukt kan man säga!!