• Inna I

Sniglar-skötbord förvaringstips

Har ni tips på hur man snyggt och praktiskt skapar förvaring till Sniglar-skötbord? Och hur har ni utnyttjat platsen under bordet? Bilder vore superbra!!!

• Svar på tråden Sniglar-skötbord förvaringstips
  • Aiiiiwa

vad vill du förvara i de ?

EX.

Badbaljan kan ligga under. på första facket nerifrån kan du ställa paketet med blöjor. lägga små högar med ombyte ifall det behövs tillgängligt snabbt och enkelt.

ikea har sedan blöjhink o två andra små "boxar" som man kan hänga på övre kant. så att allt ligger i rätt höjd. ena kan du ha våtservetterna i, den andra salvor puder etc. sådant smått..

• Frezalo

Finns billiga plastboxar på IKEA som man kan ha under för att lättare hålla ordning. En för blöjor, en för ev kläder osv. Sen finns det som Aiiiiwa skrev oxå "påhängs"hink/-boxar som man hänger över kanten på skötbordet.
    Skruva upp lite knoppar (nån variant som man inte river sig på eller fastnar i ) på sidorna eller frampå.
    Om man vill slippa se under skötbordet kan man sätta en gardinspiral och hänga för ett skynke.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • cirkel

Vi har monterat på 3 st trådkorgar under. 2 st över hyllan och en djup under. Sen hag jag fäst 2 "gardiner" runt om med hjälp av plastad ståltråd som man kan köpa som gardinupphängning till bla husvagnar.

• Inna I

TACK snälla ni! Många mycket användbara och snygga tips! Nu tror jag att det blir enklare att besöka IKEA, då man redan fått så mycket inspiration

• Aiiiiwa

Inna I skrev 2009-01-07 14:23:16 följande:

TACK snälla ni! Många mycket användbara och snygga tips! Nu tror jag att det blir enklare att besöka IKEA, då man redan fått så mycket inspiration
    :) ikea är bäst ;)) finns mkt billigt..

Lycka till :))!

Kasnke jag också ska pynta mitt tills nästa bebis i aug :P
  • flowerLowa

(¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • Guldlock74

Flowerlowa:
    vad fint!!! Är plastbackarna från IKEA också? har du "hängt" upp dem på lister eller hur sitter de fast?

• Aiiiiwa

Guldlock74 skrev 2009-01-07 14:38:11 följande:

Flowerlowa: vad fint!!! Är plastbackarna från IKEA också? har du "hängt" upp dem på lister eller hur sitter de fast?
    ser ut som de bara hänger i de fria..

fast på ena sidan ser d ut som trälister :P hehe
  • flowerLowa

tackar tackar! backarna är från IKEA, men de var lite för smala för att passa direkt på skötbordet.. så vi fick "skarva" till med plankor som var 2,2cm breda, alltså totalt 4,4 cm glapp mellan lådorna och skötbordet. Men det krävs nästan eftersom lådorna även är för korta på djupet... så det funkar inte att fästa dem i skötbordet direkt, måste skarva med nånting.. om man nu inte hittar lådor som passar perfekt med skötbordets mått...

(¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Sniglar-skötbord förvaringstips