Grannarna är alkisar.
Våra grannar är alkisar. Jag har inte tänkt mer på det. Bara för att man är alkis så betyder det inte att man är dum i huvudet så jag har varit trevlig och pratat med dom.
En dag berättar frun att vi och min mamma är de enda som pratar med dom. Hade medkänsla och tyckte synd om dom.
MEN! De har börjat med att komma och knacka på för att fråga om vi har någon alkohol eller cigg. Igår fick de till slut köpa vår flaska vin för att de skulle sluta tjata. Hela jävla kvällen kom frun och knackade på. Hon stod där barfota och i morgonrock och frågade om vi hade cigg. Hoppade och hade sig för att det var kallt. Jag förklarade snällt att nej, vi har inga cigg. Och vi försöker lägga vår dotter, så var snäll och sluta knacka på.
Slutade hon? Nej, hon kom flera ggr i natt och frågade om cigg. Imorse när jag äntligen somnat kom hon igen. Bad om ursäkt när jag sa ännu en gång att vi INTE har ciggaretter.
Var borta hos min mamma en sväng. Alkisfrun hade varit där borta ett antal ggr i natt med. Sen har hon stått ute på gården och tiggt ciggaretter hela dagen... Detta är tydligen inte ovanligt. Nu förstår jag varför resten av grannarna avskyr dom. Och hela nätterna smäller det innifrån deras lägenhet och de skriker på varandra...
Är grymt trött och har huvudvärk. Börjar jobba nu kl två. Och är LAGOM irriterad på mina trevliga grannar!
Kan man ringa securitas om de fortsätter att knacka om nätterna? För jag blir snart knäpp och ber som fara åt helvete. En annan försöker sköta sitt arbete och vardag men får ingen sömn tack vare dom..