Magnesiumtillskott mot foglossning! Farligt?
Är det någon som vet om magnesiumtillskott kan ge biverkningar hos fostret? Har hört att det kan hjälpa mot foglossning men hittar ingen info om man kan äta det utan att ha magnesiumbrist.
Är det någon som vet om magnesiumtillskott kan ge biverkningar hos fostret? Har hört att det kan hjälpa mot foglossning men hittar ingen info om man kan äta det utan att ha magnesiumbrist.
Jag frågade på apoteket om detta, men de tyckte man ska rådgöra med läkare ang det. JAg ska höra med min BM på mån för jag har själv väldiga smärtor av foglossning. Det står i fass att det inte påverkar fostret vid graviditet.
Jag ringde MVC idag och fick bara ett surt svar om att de aldrig rekommenderar kosttillskott till gravida utan alltid råder att man ska leva som vanligt. Så jag fick aldrig svar på min fråga....
kattta skrev 2009-01-07 14:10:25 följande:
Min barnmorska tyckte jag skulle prova megnesium och/eller kalcium för att minska alla kramper jag hade i benen så jag antar att det är okej att äta inom norlmal dosering. Själv har jag inte testat, vill inte äta piller
Jag frågade på apoteket idag och de kunde inte heller svara utan tyckte jag skulle fråga en barnmorska! Och då gjorde jag det...
Jag åt magnesium i föra graviditeten då jag hade så mycke sendrag på nätterna...
Kollade på apoteket tror jag, nog ska en bm kunna svara på det utan att bli sur...
Magnesium är inte farligt i stor dos vare sig för bebisen eller för mamman. Jag äter 1000 mg om dagen mot foglossning. Det enda som sker vid överdosering är att man blir dålig i magen.
Kenzie skrev 2009-01-07 18:12:17 följande:
om man köper de som är på apoteket så står det såhär:
Vilka biverkningar kan Magnesium Recip ge?
Vanliga (fler än 1 av 100): Gasbildning, diarré, illamående, magsmärtor och förstoppning.
sen kan man köpa magnesium på hälsokostaffärerna med, men det vet jag inte vad det står på dem,.
Kenzie skrev 2009-01-08 11:59:19 följande:
Japp av min BM. Jag känner av min foglossning men den är inte alls lika hemsk som under min första grav, nu får jag mest ont om jag överanstränger mig annars är den under kontroll.
Jag fick magnesium rekommenderat av min OB/GYN mot kramper i benen när jag var gravid (1000 mg/dag). Det hjälpte mot kramperna men tyvärr inte ett dugg mot foglossningen.
Lycka till!
Kenzie skrev 2009-01-10 21:32:33 följande: