• Jahona

Öppna förskolan / Träffar i Södertälje?

Är det någon som vet något om öppna förskolor i södertälje? Öppetider osv? Jag är lite borta när det gäller sånt!

Skyller på bebis/amningskoma

Har en son på snart 6 månader och vill träffa lite andra mammor och barn för fikastunder o barnlekar!

Skulle vara jättekul med svar!!

• Svar på tråden Öppna förskolan / Träffar i Södertälje?
  • Lorelei

barnens hus har, men jag kan inte tiderna... googla Annars är det ont om sånt i stan

• familjen Karleskans

*puffar* tråden lite, skulle också vilja veta, ska nämligen flytta upp om en månad, behöver lära känna lite nytt folk då, eftersom jag inte känner nån i stan!!

• Nussan75

Hej!
    Jag bor också i södertälje och har en liten tjej som snart blir 6 månader..... Jag har bara varit på Barnens hus hittills. Det är jättemysigt där! Där kan man fika och vara med på olika aktiviteter (för en mindre avgift). Dom öppnar på måndag 12:e januari, efter juluppehåll. Vet inte exakt hur dom kommer att ha öppet eftersom dom kommer att ha mer som öppet hus första veckan tror jag. Annars har dom ett schema med olika aktiviteter och öppna besökstider osv. Det finns fler öppna förskolor, en i fornhöjden vet jag.

• libanesgudinnan

hej bor också i södfertälje vet att det finns något i hovsjö tror det är öppenförskola eller vad det heter alla som har barn kan gå ditt o umgås barnen leker sen kan man ficka för en liten slant om man vill

sen finns det också där vid skolan det heter kyrkan man sjunger med sina barn ca 1timme sen kan man äta där eller fika. brukade gå ditt med min sån när han va liten de va jätte mysigt och trevligt har ej varit där nu på länge fick barn i september har ej varit på sånt men jag kan ta reda på´lite mer ska ringa BVC o fråga i hovsjö dom vet

• Nussan75

Hej igen......
    Jahona, såg att du fick din lilla kille 18:e juli på Södertälje sjukhus. Jag fick min lilla tjej 17:e juli.
    Hoppas det hade lugnat ner sig till fredagen för på torsdagen var det helt kaotiskt! Skulle inte ens ha fått plats egentligen, men efter diverse strul så tvingade Huddinge sjukhus Södertälje att ta emot oss i alla fall....

• Parvens syrra

En till här som bor utanför Södertälje.
    Skulle också gärna besöka barnens hus. Så ni får gärna tala om för mig med vad som kommer hända där och vilka öppettider dom kommer ha.

• Nussan75

Barnens hus kommer att ha öppet hus fram till februari då dom börjar med schema igen. Dom har öppet mån-fre 9:30-12.00 och 13:00-16:00, (är jag ganska säker på, annars kan man ju ringa dit innan och kolla). Nästa vecka har dom bara öppet måndag och tisdag.
    Själv tänkte jag fortsätta med babysång, den är jättemysig. Sen funderar jag på att prova babymassagen också.

• Nimisha

Hejsan!

Jag har varit på öppna förskolan i Brunnsängs kyrkan idag de har öppet på tisdagar 9-11.30 och torsdagar 13-15.30 vi brukar gå till 10.00 på tisdagar eller 14.00 på torsdagar för då börjar sångstunden och där efter så är det fika om man vill för 20kr.

Jag är själv inte religiös men några sånger sjunger man inne i kyrkan...men mycket lättsamt och kul att träffa andra mammor och småkottar.
    Blev lite ställd första gången jag var där, efter att vi sjungit några sånger flyttade vi oss in till kyrkan och fortsatte några sånger till där. Det är ett kapell så, öppna förskolan är i församlingssalen och sen finns det lekrum med massa leksaker.

Barnens Hus är att rekommendera de är kanon där och det är så mysigt där. Det stämmer att de har öppet hus i jan men jag tror att det är från 10.00 inte 9.30 på förmiddagarna för Lena som arbetar där ringde igår och då sa hon 10.00 till mig men jag kan ha fel :).
    Vi har en del träffar där med vår föräldragrupp.

Själv funderar jag på att börja med babysång är det bra tycker du Nussan75?

• Nussan75

Det stämmer att barnens hus har öppet från kl 10....... Lena ringde mig också så det är kl 10 gäller.
    Babysången är jättemysig, den kan jag rekommendera. Jag gick på den hela höstterminen. Började när Wilda var pytteliten och bara låg alldeles stilla och lyssnade. I höstas var babysången på tisdagar kl 13, men den här terminen vet jag inte ännu vilken dag och tid det blir.

• Nussan75

Hej! Jag igen......... Ville bara berätta att barnens hus inte har öppet på onsdags eller fredagseftermiddagar.

• Parvens syrra

Nussan75: Har barnens hus någon hemsida? eller vart får man reda på vad dom har för aktiviteter?

• Nussan75

Ja, dom har en hemsida, men jag tror inte den är så uppdaterad. Jag har i all fall inte sett schemat för v.t 2009.
    Här kan du hitta den:
    www.slbu.nu/barnens_hus
    (vet inte riktigt hur man lägger in en länk tyvärr)

• libanesgudinnan

var ligger barneshus

• Nussan75

Dalbygatan 4. Ovanför Tom titt kan man väl säga..... En stor gul villa som det står "blå bandsrörelsen" på.

ante omnia familia mea
  • Parvens syrra

tack för hjälpen. Hittade inte heller något nytt schema men babysång låter intressant.
    Kanske man ska ta o titta förbi där någon dag.

Någon om vet när det är öppet för alla? då det inte pågår någon grupper som e bokta.

Nussan75 skrev 2009-01-15 16:55:25 följande:
    Ja, dom har en hemsida, men jag tror inte den är så uppdaterad. Jag har i all fall inte sett schemat för v.t 2009. Här kan du hitta den: www.slbu.nu/barnens_hus (vet inte riktigt hur man lägger in en länk tyvärr)
  • Nussan75

Det  nya schemat är klart men hemsidan är visst inte uppdaterad. Det skulle inte skilja så mycket mot förra året vad jag förstod. Det var några sångstunder som bytt plats med varandra. Alltså borde det vara öppet för alla vid samma tider som förra året. Själv har jag anmält mig och Wilda till babysången som ska vara på måndagar kl 13. Nästa vecka har dom öppet hus alla dagar, utom ons em......

ante omnia familia mea
Svar på tråden Öppna förskolan / Träffar i Södertälje?