• Nasse82

hostmedicin till 7 mån?

Är det ngn som vet om det finns ngn receptfri hostmedicin till barn på 7 månader? slemhosta... Han spyr upp slemmet, gärna efter han sovit.

• Svar på tråden hostmedicin till 7 mån?
  • Lottis värmdö

Från 6 mån tror jag läkare skriver ut Mollipect men vad jag vet så finns inget receptfritt förutom slemlösande. Vad jag har förstått så behöver små barn hosta för att få upp slemmet eftersom de inte har så stor kraft i sina hostningar.
    Var uppmärksam min son hade lunginflammation när han spydde slem. Ge inte mjölkprodukter då blir de bara slemmigare.

Lycka till!

• Nasse82

men finns det slemlösande som är receptfritt? tror att det mest e slem som gör att det är jobbigt för honom eftersom han inte hostar jätteofta... han har prescis haft krupp men har övergått till slem nu...

• jen659

Låt han dricka varm saft, funkar med Sempers osötade också. Men egentligen är det bästa honungsvatten, men det måste man vänta med tills barnet är 1 år. Det blir en bra slemlösande effekt.

Här skriver inte barnmedicin ut hostmedicin till småbarn utan rekommenderar varm saft istället.

Svar på tråden hostmedicin till 7 mån?