När kan man bäörja leva som folk??
Jag måste få fråga en sak.. Min lilla är 8 mån (5mån korr). Vi har levt rätt isolerat, inte gått på kalas ,affärer,folksamlingar mm. storebror går på dagis som vanligt så lite baciller är han ju van vid men vi har aktat oss för det mesta om jag ska vara ärlig, Vi har inte äns vågat fira jul och nyår med släkten som är på ca 25 pers varav 4 är barn mellan 2-6 år. Nu ska jag komma till saken och den är att jag undrar när "man kan börja leva" som "nromalt" folk? Alltså gå på kalsas, ta med han i affärer osv UTAN att behöva vara orolig att han ska bli sjuk?? Han har lindrig BPD men vi har bara märkt av den en gång då han vart riktigt förkyld och fick läggas in på sjukhus för inhalationer var 3:e timme men annars inget konstigt! Han är pigg,glad och växer som han ska.
Känns som att folk börjar tycka vi överdriver en aning vad gäller infektioner mm nu när han är så stor (inte för att jag bryr mig spec men man vill ju börja leva som folk nån gång) Känns iaf so affärer mm får vänta till efter vintersesongen men träffa folk, gå på fik,öppna förskolan,babysång mm skulle jag gärna vilja göra och det utan att oroa ihjäl mig sen!! Känns skitjobbigt att jag är så jäkla överbeskyddande, och just nu känns det som att jag alltid kommer vara såhär, fast grabben är 18 liksom;) Hur och när började ni "leva som folk" med era små?
Måste tillläga att storebror oxå är prematur och född i v 30+6 men han va ju så mkt senare född och större så honom levde vi helt normalt med från ca 3 månaders ålder och han hade inte BPD om det gör nån skillnad?