Sysselsätta 3-åring?
Ja, vad gör ni som är hemma med era tjejer/killar som är runt 3 år? Behöver verkligen tips för i dagsläget blir det väldigt mkt leka med bilar! :)
Ja, vad gör ni som är hemma med era tjejer/killar som är runt 3 år? Behöver verkligen tips för i dagsläget blir det väldigt mkt leka med bilar! :)
Hej. Jag och Tovisen som är 3 blir 4 i april. Vi brukar spela spel tex ballongjakten, det tycker hon är kul, sen massa memory det ÄLSKAR hon .
Leker doktor eller att jag är hennes kompis och bjuder mig på fika ;P....
Måla, rita pussel ja massa sånt och hälsa på kompisar...det är mycket prat om "Bästa kompis" nu ;P...
Krams...
Vi spelar också spel och lägger pussel och ritar. Dottern är också väldigt intresserad av bokstäver så vi håller på med magnetbokstäver på kylskåpet eller skriver på datorn (när hon försöker skriva med penna blir hon bara sur för att det är så svårt det är enklare på datorn till att börja med). Hon är också väldigt förtjust i rollekar så vi leker allt från polis till hund eller mormor eller spöke... osv....
Sonen är 2,5 så han kanske är för liten. Men vi försöker att ha "aktivitet" 2 ggr per dag minst när vi är hemma.
Aktivitet för oss är pyssel(klippa klistra), göra kort och annat. Måla fingerfärg(klar favorit för tillfället) eller baka.
Sedan leker vi såklart "vanligt" med bilar, hans cirkus, jobbar bänk med verktyg mm under dagen oxå.
precis som de andra så blir det en hel del måla, pussel och olika spel men vi brukar också göra våra egna grattiskort när någon fyller år. min son har fått ett eget litet stämpelset så han brukar stämpla kort till mormor och morfar.
ibland brukar vi baka men då krävs det mycket tålamod (i alla fall för mig) så jag föreslår att ni båda är utvilade. chokladbollar är en hit, nu i julas bakade vi förstås pepparkakor.
ibland har jag köpt lite olika pyssel, som förra påsken gjorde vi kycklingar och nu innan jul gjorde vi renar och snögubbar. jag bor i england och det finns sånt pyssel i vanliga mataffären, bara små enkla saker, hemma i sverige finns ju bland annat panduro.
det är ju inte så viktigt att ha olika aktiviteter varje dag utan kanske ibland ha något som är lite roligare och annorlunda, det blir liksom lite speciellt tycker jag.