• Mynta

Är näsblod ett graviditetssymptom?

När jag vaknade imorse hade jag lite mininäsblod. Inte så att det rann direkt utan det kom blod när jag snöt mig.  Är inte förkyld och inget sånt. Varit lite täppt i näsan under natten men inte så jag behövt nässpray eller så.

Är det är gravsymptom?

Bim den 11/1.

♥ Längtar efter smått ♥
  • Svar på tråden Är näsblod ett graviditetssymptom?
  • noregrets1

ja, även rethosta är ett sådant tecken

• JLS

Jag hade aldrig blödit näsblod i hela mitt liv förrän jag blev gravid. Så något samband kan det ha, troligen skörare slemhinnor.

Lycka till

♥ Julia 080626 ♥
  • Mynta

Okej, ja näsblod är ju svårt att inbilla sig om inte annat. Räcka ut tungan
    Har ingen rethosta iaf.

Har inte haft näsblod sen jag var liten, jo någon gång kanske men då har jag varit rejält förkyld. Ha nån slags molvärk också och något funky illmående till och från.

♥ Längtar efter smått ♥
  • s b u s

Jag har bim den 14e o oxå fått mini blödningar när ja snytit mig...konstigt o molande värk en vecka innan.. vågar inte hoppas på nåt men då har vi samma...

• Matanza

vet inte om det kan komma så tidigt men senare i graviditeten är det vanligt

• Mynta
    s b u s skrev 2009-01-07 15:13:10 följande:
    Jag har bim den 14e o oxå fått mini blödningar när ja snytit mig...konstigt o molande värk en vecka innan.. vågar inte hoppas på nåt men då har vi samma...
    Okej. Ja alltså värken, jag kan inte riktigt beskriva hur den känns. Men har lite andra symptom med, men vågar inte riktigt tro något ännu.
    En del av mig säger att jag är gravid, en annan mer realistisk del av mig säger att jag inte är det. Får ibland för mig att sistnämnda är ett sätt att skydda mig själv från att tro för mycket på ett plus.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • lisadragon

Hade heller inte blödit näsblod någon gång tidigare i livet men under graviditeten kunde det börja droppa titt som tätt!! Inte så tidigt i graviditeten men från v.15 tror jag det var..

• Mynta
    lisadragon skrev 2009-01-08 21:17:39 följande:
    Hade heller inte blödit näsblod någon gång tidigare i livet men under graviditeten kunde det börja droppa titt som tätt!! Inte så tidigt i graviditeten men från v.15 tror jag det var..
    Okej, jag har ju inte plussat ännu så vet ju inte om det är något men borde ju inte vara blodig i näsan bara sådär känns det som.
    ♥ Längtar efter smått ♥
  • Fruntimre

va!? jag blödde näsblod 2gånger idag och det händer inte så ofta.. då sån där jobbig "rinnblödning" så man låg i soffan med tussar i näsan under dagen:D fan, som sagt kan det ju bara vara en tillfällighet men har ju haft "mensvärk" sedan äl i början av dec och brösten har varit svullna sedan dess, avtog när jag fick mens (eller vad det var) under jul men kom tillbaka direkt efteråt. Jag måste köpa ett test ändå alltså.. men då kommer väl mitt vanliga minus:S

• Anna83

ja jag har ofta lite blodiga snytningar. det blev så ganska tidigt i graviditeten sen slutade det men sen kom det tillbaks ibland

Svar på tråden Är näsblod ett graviditetssymptom?