• Summerlove

Kan det vara vattkoppor? Ser de ut som myggbett eller sår eller?

Hittade just en liten "knöl" i hårbotten på min 11-månaders. Funderar på om det kan vara vattkoppor? Kusinen hade det på julafton o då var vi där o träffades.. Men jag vet inte hur de ser ut riktigt, har försökt söka på lite bilder men det är ändå svårt o se.. Är de som hårda knölar, blåsor, myggbett eller mer som sår? Den som jag hittade var ganska hård o ser ut som ett myggbett men ev att det är lite vätska i, så svårt o se när det är bland håret.. Eddie har inte slagit i huvudet (vad jag har märkt) så jag tror inte det är nån bula... Än så länge finns inga andra prickar vad vi ser.. Kan det börja med nån bara i hårbotten?

° ° ° ღ♥ Eddie 2oo8-o2-08 ♥ღ ° ° °
  • Svar på tråden Kan det vara vattkoppor? Ser de ut som myggbett eller sår eller?
  • Jasusu

Det är oftast först röda prickar som sedan blir till blåsor.

• Summerlove

Ja okej..  men Eddie kan väl ha haft en röd prick utan att jag har sett det i hårbotten, anledningen till att jag märkte det var att det kändes som en knöl liksom.. Tänkte om den redan har utvecklats till en blåsa.. Hörde att det kan bli väldigt lindrigt när om man får vattkoppor så tidigt..? Kanske bara är 1.. fast det låter ju lite skumt.. Tack ändå

• Summerlove

Såg just att det kommit några fler, så nu vet jag att det är vattkoppor iaf..

Svar på tråden Kan det vara vattkoppor? Ser de ut som myggbett eller sår eller?