Fast jag hör till dem som inte tror på att barn inte blir mätta på enbart bröstmjölk. Räcker den inte så ammar de mer och då bildas det mer och så blir de nöjda. Eller också så ammar de oftare om de kräver mer en period. Min dotter har haft en tydlig tillväxtperiod när hon inte var nöjd utan åt konstant vid tre månaders ålder och en vid fem månaders ålder. Den höll på en vecka ungefär sen stabiliserades mjölkmängden efter hennes behov. Kommer säkert trampa på många tår hos de som anser sig inte kunna amma sina barn. Men så här ser jag på det och amningen har inte krånglat en dag förrän nu när hon är sex månader. ( Vill tillägga att hade min dotter inte gått upp i vikt som hon ska så hade jag kanske övervägt att ge ersättning jag med...)
Detta är något annat. Typ att hon tycker det är trist att amma och vill sitta i sin stol och äta mat och inte ligga ner vid bröstet och amma.
Mysgumman skrev 2009-01-07 18:47:55 följande:
Jag slutade amma när min dotter vara två månader då jag märkte att hon blev inte mätt på ammningen .kanske det era bebisar oxå inte blir ? så jag gick över till ersättning istället !