• tessiii

Pms-besvär. Vilka och hur lång tid innan mens har du?

Angående pms - besvär:
    Vilka har du, och hur lång tid innan mens får du det?

Jag brukar vara allmänt tjurig ca 5 dagar innan mens, och fram till mens. Blir helt trött på livet, och känner bara för att sätta mig ner och gråta ibland.
    Och så trivs jag inte med mig själv den här tiden. Hela jag är bara ful.
    Sedan får jag mensvärk 1 ibland 2 dagar innan.
    Jag brukar alltid tänka "varför är jag så jävla sur och grinig?" och så när värken kommer fattar jag att det måste vara mensen. ( har inte tidigare haft koll på NÄR min mens ska komma, utan märker det av pms:en)

Men denna månad, när jag har koll på min mens som ska komma på lördag den 6:e, så har jag haft mensvärk sen nu i helgen. Och nu är den kraftigare, fast den inte ska komma förräns om 3 dar. Och jag är inte alls lika lättirriterad.
    Kanske ändras pms symptomen, men konstigt att det inte alls är som det alltid annars varit.

Har ni varierande pms besvär?

• Svar på tråden Pms-besvär. Vilka och hur lång tid innan mens har du?
  • Sannas Mamma

Hihihi jag e alltid lika elak men värken e nå grymt obehaglig så de e nog inte så konstigt.

• Majblomma12

Varierar i både längd och styrka från månad till månad. Allt från en dag till en vecka.

Symptom:

Gråtmild
    Lättirriterad
    Hetsig
    Svullna, ömma bröst
    Vätskeansamlingar
    Svullen mage

• tessiii

Glömde ju brösten, de ömmar nått otroligt innan.

• Karisma

en vecka innan börjar värken i ryggen...Känner av foglossningar mer den veckan åxå...blir åxå lite extra grinig...Kram K.

• Pärlan81

Säkert 1 vecka innan mens och under. Arg som ett bi. Lättirriterad.
    Nu när jag blivit äldre så kan jag tygla mig mer eller så mycket jag kan
    Får väl tacka mamma, har ärvt det efter henne, hihi

• symaskinen

En vecka innan mens;
    Gråter floder
    blir arg för minsta lilla
    livet känns meningslöst i stort...tur att det bara är en vecka då .

• Lilla Linnéa

Jag har blivit helt galen sedan jag fick barn. Innan mina 2 barn hade jag aldrig PMS. Numera blir jag hemsk. Blir sur för allt. Är less och gnällig. Jag tycker att det är jätte jobbigt att känna sig som en gnäll tant. Min stackars sambo tycker att jag är jätte elak under dessa perioder.

Kan det bli bättre om man äter p-piller?

• bambigirl

Sedan ett par månader får jag väldigt konstiga symptom. Första dagen jag blöder ordentligt blir jag sur och grinig och känner mig trött. Men utöver detta känner jag mig dessutom helt avtrubbad och bedövad. Hjärnan funkar inte, kroppen lyder inte och det är nästan svårt att andas. är riktigt läskigt, känns som om jag tagit en jättestark medicin med massor av biverkningar. Nån som vet om det är farligt?

• Wolfhound

En vecka innan:
    Tål inte folk som jag annars gillar
    Stänger in mej på jobbet i mitt rum och vill bara vara ifred
    Irriterar mig på folk som springer ivägen när jag ska ut och handla (undviker det om jag kan, att handla asså).
    Men får jag sitta ensam med min 200g chokladkaka, så är allt frin & fröjd, då kan min omgivning känna sig trygg.

• Lilla Linnéa

Wolfhound, haha känner igen mig i din beskrivning. Om min sambo har handlat och inte köpt ngn choklad till mig blir jag såååå arg!

• Danbala

Jag blir ibland lite svullen runt magen.

Mensvärk får jag som fasen om jag inte går på p-piller, men det är ju när mensen startat, så inte direkt PMS.

Annars inget som helst.

Svar på tråden Pms-besvär. Vilka och hur lång tid innan mens har du?