• mysflikkan

Frågor ang . resa till Kanarieöarna med en 1,5 - 2 åring

Hade tänkt att åka till Kanarieöarna i feb-mars 2010...

1. Är det varmt i feb-mars?
    2. Vilken ort och hotell rekommenderar ni för en barnfamilj med ett barn på 1,5 - 2 år?
    3. Finns det sulky att hyra?
    4. Finns det ett bra utbud av blöjor och barnmat, vilka sorter finns?

• Svar på tråden Frågor ang . resa till Kanarieöarna med en 1,5 - 2 åring
  • En glad tjej

1. Ja, det är varmt, faktiskt året runt.
    2. Vi var på Teneriffa med våra två tjejer som är 2,5 och snart 1. Bodde i Playa de las Americas på ett hotell som heter Parque Santiago 4.
    3. Tror man kan hyra sulky genom bolaget man reser med men vi tog med egna.
    4. De har bra utbud av både blöjor och barnmat  men det är ganska dyrt. Tror du verkligen att en 1,5-2-åring äter burkmat?

• mysflikkan
    Svar på #1
    Tack för ditt svar! :D
  • 3mamman

VI har åkt nov + feb och dt har varit hyfsat varmt. Mars är nog bättre. Sunwing är ju alltid bra, brukar ha sulkys man kan låna (Kanske bäst att maila dem och kolla) Å andra sidan bra att köpa en enkel paraplyvagn att ha på flygplatsen etc, finns nog billiga begagnade. Blöjor, barnmat etc är inga problem.

• hotten

det kav va varmt eller ganska kallt, precis som hemma i sverige pa sommaren, vem kan spa vader. Pa canaris ar det snabbt vaxlande pa vintern, just hemkommen efter att ha vart dar i 3 veckor en vecka fick vi tom hyra in en varmeflackt till rummet for det vart svinkallt, langkalsanger a flees jacka pa kvallarna. en annan vecka vart det nastan for varmt i rummet aven utan varmeflackt a vissa kvallar kunde man vara ute med t troja.
    vissa andra ar vi vart har vi kunnat ha sol a behagligt i bade 1-2 veckor i strack, klarat oss bra med tshirt a shorts tom pa kvallarna, medans det aven hant ett annat ar att vi inte kunnat ha shortsen en enda dag pa 2 veckor a fatt se tom sno (sno var dock i las palmas a dar ar det ju alltid lite samre vader)

resebolagen har barnpaket, resesang, sulky mm att hyra pa vissa hotell - las i katalogen/natet

barnmat a blojor finns pampers, nestle mfl..

• cta

Vi var på kanarieöarna i mars med våra 3barn då 3år och tvillingar på 1½år.
    Vi var i Maspalomas,jättebra barnvänligt ställe.Det var riktigt varmt där då mellan ca 12-18mars.

• Lilla i

Har varit på de flesta öar och tycker att de är ung likvärdiga utom fuertuventura som jag inte gillar alls. Bra stränder men ganska blåsigt och en otrolig mängd nakna tyskar
    Jag har aldrig hyrt ngn vagn och vet inte om det går. Vi har en chicco poneo och den har vi haft på alla resor i två år och den har fungerat utmärkt. Kanske inte är den minsta vagnen ihopfälld men har stort packutrymme och fullt liggläge.
    Vi var på amadores på gran canaria senast och det var trevligt. Har annars varit på puerto blanca (tror jag att det heter) på lanzaroe och det var jättefint där.
    Gran canaria är lite som svensk sommar så man kan aldrig veta men jag har alltid haft tur med vädret. Åker man två veckor så kan man få ett antal kyligare dagar med regn men då kan man ju hitt apå ngt anat än bada.
    Teneriffa och gran canaria har trevliga fågelparker. Lite dyrt i inträde men fina. Vet att den på gran canaria har varit stängd men ska ha öppnat igen.
    Jag skulle rekomendera att ta med blöjor, de finns men kostar ung som i sverige (om inte mer) och jag har inte hittat några som inte läcker. Barnmat finns oxå att köpa men är lite annorlunda mot sverige. Skulle ta med gröt och välling hemmifrån om ert barn äter det och satsa på vanlig mat i övrigt.
    Vi har satsat på lägenhetshotell eftersom man då har möjlighet att laga mat på rummet + att man har ett separat sovrum.
    Hoppas att ni får en bra semester!

Svar på tråden Frågor ang . resa till Kanarieöarna med en 1,5 - 2 åring