• Jolines Mamma

Eksem och bada i klor??

Har fått en hel del eksem för några månader sen mestadels på händerna.
    Tänkte ta mig till badhuset och köpa ett årskort för att komma igång med träningen så här efter jul.
    Men så pratade jag precis med min syster som sa att det inte va bra att bada i klor när man har eksem.
    Någon som har erfarenhet eller vet något om detta?
    Själv känner jag att kan det vekligen bli värre???

Tack på förhand=)

• Svar på tråden Eksem och bada i klor??
  • sommarkärlek

jag hade eksem som barn och det blev sämre av att simma i klor. Men det bästa är att du provar och ser hur det påverkar dig.

• Jolines Mamma

Oj kanske inte så aktuellt att börja simma då...
    Men det blir kan väl bli bättre av saltvatten och sola va?
    Ska till Thailand snart och hoppas på att det blir bättre då..

• Mirakel händer
    Jolines Mamma skrev 2009-01-07 18:35:35 följande:
    Oj kanske inte så aktuellt att börja simma då... Men det blir kan väl bli bättre av saltvatten och sola va? Ska till Thailand snart och hoppas på att det blir bättre då..
    Saltvatten och sol torkar ur så det är bara bra. När sonen är som värst i eksemen åker vi till hud på sjukhuset så får han bada i salter.
  • Jolines Mamma

Okey hoppas på att det ska hinna bli bättre under tiden jag är där då. Fast jag borde nog kontakta läkare igen eftersom att det inte hjälper med salvorna jag fått...

• Mirakel händer
    Jolines Mamma skrev 2009-01-07 18:42:58 följande:
    Okey hoppas på att det ska hinna bli bättre under tiden jag är där då. Fast jag borde nog kontakta läkare igen eftersom att det inte hjälper med salvorna jag fått...
    Det bör du göra... vi fikc byta flera gånger innan vi hittade något som passade sonen. Han har haft sina eksem sedan spädbarnstiden, nnu är han 13 år. Nu är det för jävligt igen, beror på vädret också. Han är bäst på sommaren när det är vart och när han badar i saltvatten.
Svar på tråden Eksem och bada i klor??