• A plus H blir W

Förbereda sig inför babysim??

Behöver man förbereda barnet inför babysim på något vis? Står att det är bra om barnet är van vid svalare vatten, ska man träna hemma i badbaljan eller vad menar dom? Funderar på ett besök på simhallen innan det börjar, men då finns ju risken att det är mycket folk och hög ljudvolym...
    Vad för sorts badbyxor är bäst?
    Något annat man bör tänka på?

• Svar på tråden Förbereda sig inför babysim??
  • Dieselmom

den första tiden hade vi badblöja som man kan köpa i en vanlig ica-butik. Det enda vi gjorde innan var att "stänka" och hälla vatten över huvudet på lillen, så att han vande sig vid att få vatten i ansiktet.

mer behöver man inte göra Lycka till det är superkuL!

ps. glöm bara inte att lyssna på din bebis, det är inte alla bebisar som tycker om att bada!

• Emerun

Finns speciella badbyxor för små barn som lite "plastade" på insidan, finns på Lindex bla, vad de menar med svalare vatten vet jag inte, var 33grader i den basängen vi körde babysim i, å sen se till att du har en utvilad och mätt bebis så att de orkar.

• Smulu

Nejdå, du behöver inte förbereda någonting.

Gillar bebisen att bada hemma så kommer den tycka om babysim också

Frida, min bebis, använder badbyxor med snörning (så bajset inte kan smita ut ifall hon skulle bajsa)

• Bojan

Måste tipsa: köp badbyxor där man kan reglera såväl midjan som benmåtten. Vi köpte våra begagnade så vet inte var man hittar men det borde ju finnas i babybutiker. Vår växte så snabbt mellan 5-7 månader, mellan ena gången till den andra hade han bytt storlek kändes det som. Vet inte hur gammal din är men det är iaf mitt hetast tips =)

• A plus H blir W

Tack för tipsen! Brukar babysim vara under tiden som det inte är öppet för allmänheten? Isf kanske det är för stökigt att gå till simhallen en vanlig dag för att prova?

• HannaHYLK

Ja, det kan vara bra att vänja barnet vid svalare vatten i baljan hemma först.

Jag hade ett par byxor av den här modellen med snörning först:
    www.badklader.se/se/article.php&art=384090&buy=1&no=1&return=YToyOntzOjQ6InBhZ2UiO3M6MTk6Ii9zZS9ncnAvYmFieXNpbS5waHAiO3M6NjoicGFyYW1zIjthOjE6e3M6MTA6InN0YXRpY3BhdGgiO3M6MTE6ImJhYnlzaW0ucGhwIjt9fQ%3D%3D

Men jag rekommenderar badbyxor med knappar från Imse Vimse:
    www.imsevimse.se/shop.pab|85

Kolla Tradera förresten. Där finns det ofta en hel del. Det är onödigt att lägga massa pengar på något man använder 10 gånger.

Köp absolut inte blöjbadbyxor. Blöjor blir som luftkuddar som gör att rumpan flyter upp. Då hamnar barnets ansikte under vatten om du tappar det...

• Linam370

Vi föberedde ingenting alls.
    Har en badbyxa som är plastig lixom på insidan, swim nappies eller nåt sånt heter den. Här får man inte gå ner i basängen om inte barnet har en sån eller en simblöja som finns på typ ica.

Babysimmet här är samtidgt som det är öppet för allmänheten, de delar bara av undervisningsbassängen, så det är rätt stökigt men ingen bäbis verkar bry sig.

Här är det usla omklädningsrum. Om du har ett barn som accepterar att ligga på golvet och inte hela tiden kryper iväg så kan det vara bra att ta med en skötbordsdyna, sån där uppblåsbar att ligga på medan man byter om och väntar i duschen osv. Här finns inte ens skötbord i omklädningsrummet.

• Bojan

Jag hade nog inte velat gå innan, tyckte det var skönt med många andra mammor som också var "nya" på babysim så kunde man lära sig och lösa saker tillsammans. Alla va lite nervösa liksom. Dessutom blev iaf vår bassäng exktra uppvärmd vid babysim.Och små barn blir lätt nedkylda så skulle inte rekommendera under 32 grader

• buffybus

vi har 33 grader när det är babysim tror jag.. så man behöver inte precis vänja dem innan? jag börja på babysim när min son va 6 veckor o han njöt iallafall.

hade ett par sim byxor från imse vimse. köpte dem på babyland. du behöver ingen badblöja på simmet. det sa dem till mig att man bara skulle ha nått som ev kunde fånga upp bajset bara. sen är det väldigt ovanligt att dem bajsar i vattnet. det ska va en reaktion precis som vi kvinnor inte får mens i vatten...

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Linmin

Ammar han inte, så ar det bra att ha med sej flaska och ge honom vatten eller någon dryck, för att dom små måste alltid dricka efter babysim, dom ska inte heller dricka eller äta mindre än en timme innan baqbysim.. Ha så kul! Min lille son tyckte om babysim även att han inte tyckte om att bada balja härhemma.

• Linam370

Min son får mat precis innan vi går in eftersom vi har en timmes restid till badet och det är inga problem alls.

Linmin skrev 2009-01-07 19:23:43 följande:
    Ammar han inte, så ar det bra att ha med sej flaska och ge honom vatten eller någon dryck, för att dom små måste alltid dricka efter babysim, dom ska inte heller dricka eller äta mindre än en timme innan baqbysim.. Ha så kul! Min lille son tyckte om babysim även att han inte tyckte om att bada balja härhemma.
  • MuminMy

Jag rekommenderar gärna dolphin swimwear från www.babysimshopen.se de är reglerbara i både midja och ben - snabba leveranser dessutom.

Jag tycker inte man behöver förbereda nåt speciellt hemma - vet att vissa sim rekommenderar det och då är det vanligtvis att prova att ha lite kallare vatten än 37 grader man menar.

Kör man bil till simmet är babyskyddet jättebra att ta med in, använd plastad frotte och en handduk så blir det inte blött Byt om på bebisen först när ni kommer och sist när ni ska gå så slipper man ha ett väldigt varmt och ledset barn när man själv ska göra sig i ordning.

Barnet behöver inte duscha före och inte efter heller egentligen, det räcker om man man torkar av och sedan badar hemma istället.

Lite att dricka/äta efteråt brukar uppskattas av barnen.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • MrsCaroline

Vi var på babysim idag och hade byxor från Polarn & Pyret, funkade kanon!

~ Världens Lyckligaste ~
Svar på tråden Förbereda sig inför babysim??