• Anonym (usch)

Mår dåligt över mitt telefonjobb.

Jag jobbar med marknadsundersökningar hemifrån via datorn. Jag är med i jobb och utvecklingsgarantin på AMS och gör att jag måste ta de jobb jag får. Men jag mår verkligen dåligt att sitta och ringa upp okända människor, att störa dom hemma eller till och med i mobilen. Man får ta emot endel skit och jag tycker överlag det är jobbigt att ringa folk jag inte känner, det ger mig ångest och jag blir nervös. Jag vet inte hur jag ska göra.

ville väll mest skriva av mig. Jag söker massor av andra jobb men får ju aldrig något.

• Svar på tråden Mår dåligt över mitt telefonjobb.
  • Cia o krabaten

Finns inte så mycket att göra än att bita iop tills du fått ngt annat.

• Sniglar och Krut

Jag ÄLSKAR när det ringer någon som vill att jag ska vara med i en undersökning. Jag tycker att det är roligt! Kanske inte är det vanligaste, men vi som gillar det finns också. Och vill man inte så säger man ju det, du har ju knappast förstört någons dag för det liksom.

Alla människor behövs, det du gör fyller också en funktion och tänk på hur många som fått reda på att dom blivit av med sina jobb nu. Att ha en sysselsättning är det som är viktigast. En vacker dag gör du något som du trivs bättre med, tills dess är det här utmärkt!

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Trötter Deluxe

Gilla läget. Du har ett jobb. Många har inte. Jag fick slita med att svara i telefon när en massa idioter ringde och hade problem med sin dator. Eller när jag gick i ur och skur och planterade träd i skogen. Sluta gnäll!

• Anonym (usch)

Sniglar och Krut: absolut finns det sådana som gillar det. Det är många som ställer upp faktiskt, mer än jag trodde innan jag började.

Ja det är väll bara att bita ihop, men usch så dåligt jag mår. Man har ju fått höra en hel del utskällningar.

• Anonym (usch)
    Trötter Deluxe skrev 2009-01-07 19:32:27 följande:
    Gilla läget. Du har ett jobb. Många har inte. Jag fick slita med att svara i telefon när en massa idioter ringde och hade problem med sin dator. Eller när jag gick i ur och skur och planterade träd i skogen. Sluta gnäll!
    Du kan det där med uppmuntring du. Jag ville skriva av mig! Men det får man kanske inte ens.
  • Sniglar och Krut
    Anonym (usch) skrev 2009-01-07 19:32:52 följande:
    Sniglar och Krut: absolut finns det sådana som gillar det. Det är många som ställer upp faktiskt, mer än jag trodde innan jag började. Ja det är väll bara att bita ihop, men usch så dåligt jag mår. Man har ju fått höra en hel del utskällningar.
    Utskällningar kommer med många jobb, folk är inte så taktiska jämt. Personalen i klädbutikerna får också skäll, personalen i kassan på ICA, för att inte tala om internetsupporten, supporten på vattenfall osv.
    Det skälls här och där, skaka av dig och gå vidare.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Anonym (usch)

Sniglar och Krut: Ja, du har ju faktiskt rätt i det. ska försöka bli mer positiv till det.

• Trötter Deluxe

Jag med. Men jag får inte?

Anonym (usch) skrev 2009-01-07 19:33:59 följande:

Du kan det där med uppmuntring du. Jag ville skriva av mig! Men det får man kanske inte ens.
  • Cinza

Anonym (usch) skrev 2009-01-07 19:33:59 följande:

Bry dig inte. Människan bakom det inlägger verkar leva för sprida bitterhet omkring sig...
  • 1111

Blä, blä, blä. Jag förstår din ångest. Jag har haft liknande jobb. Min personlighet funkar inte med den typen av jobb. För jag tycker det är jävligt jobbigtt störa folk, jag är en sån som vill vara alla till lags ohc inte en pejn in da ääääs.

Säg som det är. SLuta. Du gör ändå inget bra jobb om du inte mår bra. Du fixar säkert något annat ska du se. Det är ju inte meningen att du ska sitta och få psykiska problem av att utföra ditt jobb det tjänar ingen på ändå så!

Trötter Deluxe - vilken härlig livsattityd du verkar ha

Svar på tråden Mår dåligt över mitt telefonjobb.