• Anonym

Farligt med Herpes vid Graviditet???

jag är i slutet av min graviditet och jag kom på en sak idag....Jag har glömt berätta för min bm på iskrivningen att jag har herpes(underlivet) har inte haft en tanke alls på det eftersom jag aldrig känner av mina besvär....Men nu idag kände jag av dom,och kom på då,att det kanske man ska uppge????

Kan herpes så här sent i graviditeten vara skadligt för mitt barn??

• Svar på tråden Farligt med Herpes vid Graviditet???
  • Cinza

Bara vid själva förlossningen. Har du ett utbrott då kan det hända att du får ett snitt så barnet inte smittas på väg ut.

• Anonym (berätta)

Inte förrän det är dags för förlossning vad jag förstår, har du ett utbrott när det är dags för fl så bör det bli snitt då annars bebisen kan bli smittad i ansiktet, inte så kul kanske, berätta för din bm om din herpes.

• Anonym

ojjj...ok..tack så mycket för era svar! Då ska jag genast berätta! Men nu innan är det ingen fara va???

• Anonym (blåsan)

Jag hade herpes låångt innan jag ble gravid och jag blev kollad flera ggr under graviditeten av både BM och läkare (fast jag inte hade blåsor då). När det var dax för förlossning kom gyn läkaren och gjorde en koll, vid minsta tendens till blåsa hade det blivit snitt, men jag hade inga besvär så han lät förlossningen fortsätta som vanligt.

• Anonym (Silly)

Du kan äta herpesmedicin i förebyggande syfte. Har jag gjort för ville absolut inte snittas. Tala med BM.

• Anonym

tack igen för era svar..
    grejen är den att jag för ca 5årsedan fick mitt första barn.då blev jag aldrig kontrollerad för det...bara på förlossningen då...Men nu som sagt glömde jag ju säga det eftersom jag aldrog har utbrott av det......

Svar på tråden Farligt med Herpes vid Graviditet???